آلودگی ریزگردها در بوشهر  بیش از 8 برابر حد مجاز

میزان ریزگردها در آسمان بوشهر بیش از هشت برابر حد استاندارد است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ریزگردها که از پنجشنبه شب وارد آسمان استان بوشهر شده‌اند همچنان در آسمان این استان به ویژه مناطق شمالی و مرکزی حضور دارند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امروز غلظت ریزگردها بیشتر از دیروز شده است به طوری که روز گذشته در بدترین حالت میزان ریزگردها به 1078 میکروگرم بر مترمکعب رسید اما صبح امروز این میزان 1300 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شد.
یگانه میزان استاندارد ریزگردها در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد که بر این اساس میزان ریزگردها دیروز در هوای بوشهر بیش از هفت برابر و امروز بیش از هشت برابر میزان استاندارد بوده است.

او ادامه داد: در مناطق جنوبی استان بوشهر هنوز ریزگردها حضور چندانی ندارند و میزان ریزگردها در حد مجاز است.

در همین حال علیرضا بهادری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر هم گفت: توده اولیه ریزگردها اواخر وقت پنجشنبه و توده دوم دیروز وارد استان شد که غلظت گرد و غبار را افزایش داد.

او رکورد دار کاهش دید افقی را جزیره خارگ عنوان کرد و افزود: دیروز دید افقی در این جزیره به 800 متر رسید و امروز صبح هم بوشهری‌ها دید 1200 متر را تجربه کردند.

بهادری علت این پدیده را تشکیل گرد و غبار بر روی همسایگان غربی کشورمان به ویژه عراق اعلام کرد که سرعت کم وزش باد باعث ماندگاری‌ آن شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: دیروز ریزگردها به جنوب استان نرسیدند اما امروز کم کم به آسمان آنجا نیز وارد شده‌اند.

بهادری گفت: امیدواریم با وزش باد از فردا کمی وضعیت بهتر شود اما نقشه‌ها نشان دهنده شکل گیری توده سوم گرد و غبار بر روی آسمان عراق است که اگر وارد کشور و استان ما شود، باید گفت که ریزگردها همچنان مهمان ما خواهند بود.

105105

کد خبر: 654094

وب گردی

وب گردی