سالن تئاتر خاوران پس از دو سال همچنان خاک می خورد

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از عدم راه اندازی مرکز تئاتر خاوران گلایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مجتبی شاکری در مورد تئاتر خاوران با بیان اینکه این سالن از پروژه‌های بسیار گران قیمت و پر هزینه برای شهرداری بوده است، گفت: با این حال افتتاح آن معطل باقی مانده است.

او با بیان اینکه ساخت این تئاتر پیوست مطالعاتی نداشته و جایگاهش در پازل مأموریتی شهرداری معلوم نیست، افزود: جای سوال است که نقش شهرداری در تئاتر آئینی و تئاتر چیست که باید این هزینه گزاف را پرداخت کند؟

شاکری با اشاره به هزینه گزاف ساخت این پروژه و اینکه انگیزه‌ای برای تکمیل نشان دیده نمی‌شود گفت: حفظ و نگهداری این سالن‌ها خاص است و اگر مسئولان امر بخواهند استفاده از این سالن‌ها را بدون یارانه قرار دهند؛ قطعا تنها پولداران می توانند با حضور در این مرکز تئاتر تماشا کنند.

او با اشاره به امکانات خاص این تئاتر گفت: تئاتر خاوران به گونه‌ای است که حتی مردم همجوار این سالن نمی‌توانند به دلیل قیمت بالا از آن استفاده کنند و این مسئله را نمی‌توان مشارکت دادن مردم بخش‌های جنوبی شهر در عرصه فرهنگ تلقی کرد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی میتوانیم در مورد توزیع عدالت صحبت کنیم که در سبد اقتصادی مردم توان خرید این خدمت وجود داشته باشد، ادامه داد: با این پروژه شهرآفتاب خوش درخشید؛ اما سالن تئاتر خاوران در حال خاک خوردن است.

شاکری در مورد نقش شهرداری در ورود تکنولوژی گران نیز گفت: شهرداری می‌توانست، محصولات خوب فرهنگی را به نمایش بگذارد نه اینکه مجموعه گران قیمت را بسازد!

20103

کد خبر: 654150

وب گردی

وب گردی