وضعیت ارتباطی منطقه شهران/اختلال تلفن و قطع ای تی ام بانکی

معاون شرکت مخابرات ایران آخرین وضعیت شبکه ارتباطی منطقه شهران تهران که از روز گذشته به دلیل انفجار لوله گاز، مختل شده است را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، داوود زارعیان با تاکید براینکه ارتباطات موبایلی در این منطقه از شب گذشته برقرار شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد، اظهار داشت: هم اکنون مشترکان همراه اول می توانند از سرویس های پایه و نیز اینترنت در این منطقه بدون اختلال، استفاده کنند.

او در مورد برقراری مجدد ارتباطات تلفن ثابت در منطقه شمال غرب تهران، گفت: رفع قطعی تلفن ثابت در ۳ بخش در حال پیگیری است که هم اکنون در بخش شمالی مرکز شهید کاظمیان، ارتباط حدود ۳ هزار شماره تلفن، برقرار شده است. همچنین در بخش شرقی این مرکز مخابراتی نیز، ارتباط مشترکان تا پایان امروز وصل خواهد شد.

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: اما در بخش اصلی و مرکزی این منطقه، ۳۲ کابل با ۲۴۰۰ زوج سیم، از بین رفته است که احیای آن زمان بر است. این تعداد کابل، ارتباط ۵۰ هزار شماره تلفن را برقرار می کرد که تا زمان آماده سازی مجدد آن، ارتباط این تعداد مشترک، قطع خواهد بود.

او با بیان اینکه احیای این بخش، نیازمند آماده سازی زیرساختهای اولیه از سوی شهرداری است، گفت: تا زمانی که کانالها آماده نشود، نمی توانیم این کابل ها را برقرار کنیم. در این باره شهرداری قول داده است تا دو روز آینده این زیرساختها را فراهم کند و پس از آن، مخابرات عملیات احیای این خطوط را آغاز می کند.

این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران گفت: به دلیل بروز این مشکل، امکان برقراری تماس اضطراری از طریق خطوط تلفن ثابت نیز ممکن نیست و دستگاههای خودپرداز بانکی نیز امکان ارائه سرویس ندارند تا زمانی که ارتباط این خطوط برقرار شود.

بامداد روز جمعه، لوله گاز شمال غرب تهران در منطقه شهران دچار انفجار شد. در پی این انفجار، خطوط انتقال فیبرنوری مرکز شهید کاظمیان مخابرات استان تهران به طور کل از بین رفت و ارتباط مشترکان این مرکز قطع شد.

20104

کد خبر: 654165

وب گردی

وب گردی