قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث تا دو روز دیگر

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به طرح حذف سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث گفت : تا پایان خرداد ماه سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث حذف می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان خبری خودرو، مهدی نیکدار رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود : بر اساس آمار موجود 95 هزار خودروی سنگین فاقد بیمه شخص ثالث در کشور وجود دارد که از ابتدای خردادماه تاکنون بیش از 52 هزار دستگاه از این خودروها هشدار قطع سهمیه سوخت را دریافت کردند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر از آمار اولیه 95 هزار خودروی سنگین فاقد بیمه شخص ثالث ، صرفا 52 هزار دستگاه سوخت گیری کردند در حالی که عمده آنها در ناوگان فعال نیستند و مالکان آنها تنها با سوء استفاده از کارت سوخت نسبت به سوخت گیری و قاچاق سوخت اقدام می کنند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرحی به منظور هشدار به صاحبان این خودروها گفت : در حال حاضر طرح نمایش هشدار در جایگاههای سوخت به هنگام استفاده از این کارت ها به صورت نمایشی اجرایی شده است از این رو سهمیه سوخت کلیه خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث که پیام هشدار" سوخت شما قطع خواهد شد " دریافت کرده اند ، پس از 30 تا 45 روز قطع خواهد شد.

وی تاکید کرد : این پیام به این معناست که تا زمان رفع مشکل بیمه، کارت سوخت این خودروها غیرفعال شده و امکان سوختگیری در هیچ یک از جایگاههای کشور را نخواهند داشت.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت : در صورتی که در زمان تعیین شده مالکان خودروها ، بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکنند، سهمیه سوخت این خودروها قطع خواهد شد.

601/401

کد خبر: 654336

وب گردی

وب گردی