اولین کتاب درباره "نظریه نیم‌ ابر گروه‌ها" توسط استاد دانشگاه یزد به چاپ رسید

جدیدترین کتاب دکتر بیژن دواز استاد دانشگاه یزد تحت عنوان "Semihypergroup Theory " به عنوان اولین کتاب در خصوص نیم‌ابرگروه‌ها در جهان، از سوی انتشارات بین‌المللی الزویر چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، کتاب مذکور که از سوی دکتر بیژن دواز عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه تألیف شده، شرح مبسوطی درباره نظریه نیم ابر گروه‌هاست و این در حالی است که تاکنون در زمینه نظریه نیم ابر گروه‌ها کتابی در جهان منتشر نشده و این کتاب نخستین کتابی است که در این زمینه به چاپ رسیده است.

این کتاب شامل موضوعات مختلفی است که بسیاری از آنها منعکس کننده تحقیقات گذشته نویسنده و سایر ریاضیدانان در این زمینه بوده و در نتیجه نقطه آغازی برای تحقیقات آینده در این موضوع را فراهم می‌کند.

این کتاب در چهار فصل اصلی و یک فصل کوتاه نتیجه‌گیری نگارش یافته است. فصل اول خوانندگان را با مفاهیم بنیادی نیم ابرگروه‌ها آشنا می‌سازد، فصل دوم به معرفی نیم ابر گروه‌ها می‌پردازد، در فصل سوم مفهوم نیم ابر گروه‌های مرتب‌ شده و خواص آنها مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل چهارم به مطالعه روابط اساسی بر روی این ساختارهای جبری پرداخته شده است.

این کتاب به عنوان مرجعی مفید در دسترس پژوهشگران، ریاضیدانان و علاقه‌مندان به نظریه نیم ابر گروه‌ها در کشورهای مختلف قرار گرفته است و از آن می‌توان گامی مؤثر در راستای خودکفایی علمی و شناساندن قابلیت‌های دانشگاه یزد در جهان یاد کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی http://store.elsevier.com/semihypergroup-theory/Bijan-Davvaz/isbn-9780128098158 مراجعه کنند.

20104

کد خبر: 654441

وب گردی

وب گردی