نخستین چاپگر سه‌بعدی در فضا اولین ابزار خود را چاپ کرد

نخستین چاپگر سه‌بعدی در فضا اکنون به کار افتاده و نخستین ابزار خود را چاپ کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، این دستگاه موسوم به "تاسیسات ساخت افزودنی" (AMF) اواخر ماه آوریل در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شد.

اسپیس نوشت: این چاپگر هفته گذشته نخستین ابزار خود را که شامل یک آچار قابل استفاده توسط فضانوردان برای انجام کارهای تعمیراتی در آزمایشگاه مدارگرد است، چاپ کرد.

اگرچه این آچار به دلیل محل مورد استفاده آن، با انواع زمینی فرق دارد و دارای یک گیره است که به فضانوردان کمک می‌کند بتوانند این ابزار را در گرانش صفر در نزدیکی خود داشته باشند.

دستگاه AMF توسط شرکت کالیفرنیایی "ساخت فضا" تولید شده است که همچنین یک چاپگر سه‌بعدی دیگر را برای ارسال به فضا ساخته بود.

نسخه اول در سپتامبر 2014 به عنوان بخشی از پروژه ناسا برای آزمایش عملکرد چاپ سه‌بعدی در فضا به ایستگاه فضایی ارسال شده بود. ناسا آینده روشنی را برای این فناوری تصور کرده و مقامات این سازمان گفته‌اند که این فناوری می‌تواند به ارزانتر کردن سفرهای فضایی و خودکفا کردن فضاپیماها کمک کند.

در این آزمایش، همه چیز به خوبی پیش رفت، از این رو شرکت تصمیم به ساخت AMF گرفت که یک دستگاه تجاری کاملا کاربردی است.

شرکت "ساخت فضا" با فروشگاه لوازم خانگی و ساختمانی Lowe's در ساخت این چاپگر همکاری کرده است. بر روی آچار چاپ شده می‌توان نامKobalt را دید که نام یک شرکت ابزارسازی است.

20104

کد خبر: 654481

وب گردی

وب گردی