از حادثه شهران عبرت بگیریم/ بررسی عامل حادثه در مراجع قضایی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: امیدواریم از حادثه شهران عبرت بگیریم و کم و کاستی‌ها را در خصوص مقابله با بحران برطرف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، رضا تقی‌پور در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات دستور جلسه شورا گفت: بیشتر وقت شورا به بررسی حادثه آتش‌سوزی در شهران اختصاص داشت که با حضور شهردار و معاونان آن برگزار شد.

او ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده بعد از حادثه به سرعت همه دستگاه‌ها وارد عمل شده و از گستردگی پیامدهای این حادثه جلوگیری شد.

تقی‌پور با بیان اینکه علت این حادثه در مراجع قضایی در حال بررسی است، گفت: تمامی گزارشات، کار کارشناسی، مدارک و اسناد به مراجع قضایی ارائه شده است تا در خصوص عامل اصلی قضاوت کنند.

او با اشاره به برخی از شایعاتی که در خصوص عامل حادثه آتش‌سوزی شهران مطرح شده، گفت: برخورد ماشین‌آلات با لوله گاز در گزارشات امروز رد شد، همچنین تونل مترو که از سوی برخی اعلام شده بود عامل این نشست است، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت به پایان رسیده است و مستحکم‌سازی آن نیز به اتمام رسیده بود. همچنین روش حفاری به کار گرفته شده نیز روشی معمول در دنیاست، بنابراین شایعات مطرح شده در خصوص عامل این آتش‌سوزی رد شد.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، در گزارش امروز پیشنهاداتی در خصوص تبدیل سوخت فسیلی به انرژی برق نیز مطرح شد و گفته شد که دیگر استفاده از لوله‌کشی گاز به این سبک در حال منسوخ شدن است که این طرح یک طرح کلان با سرمایه‌گذاری زیاد است که امیدواریم در طولانی‌مدت اجرایی شود.

او با ابراز تاسف از فوت دو نفر در این حادثه گفت: خوشبختانه این حادثه در روز و در زمان شلوغی نبوده، در غیر این صورت تلفات انسانی بالا می‌رود. امیدواریم از این حادثه عبرت بگیریم و کمی و کاستی‌ها را برطرف کنیم. در این حادثه همچنین فقدان مدیریت یکپارچه شهری به خوبی خود را در زمان‌های بحران نشان داد. متاسفانه شهرداری اطلاعات لایه‌های مختلف زمین را در اختیار ندارد. اینکه در هر لایه از زمین چه شبکه‌هایی ایجاد شده است که این به مدیریت شهر در زمان بحران لطمه وارد می کند.

20103

کد خبر: 654556

وب گردی

وب گردی