جزیره آشوراده، مسئله حاکمیتی دارد

استاندار گلستان مسئله آشوراده را مسئله‌ای حاکمیتی دانست و گفت: مشکل در اجرایی نشدن این طرح مربوط به مسائل حاکمیتی است و تا زمان برطرف شدن آن، نمی‌توان هیچ اقدام و فعالیتی در آن انجام داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، استاندار گلستان در سومین جسله‌ی شورای اداری به توجه و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری استان با هدف رسیدن سریع‌تر به توسعه همه‌جانبه تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارها در این بخش، فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری است.

حسن صادقلو در سومین جسله‌ی شورای اداری سال ۹۵ استان که با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس استان گلستان و مدیران ارشد برگزار شد،افزود: ما در حال جمع‌بندی و محسوس کردن اقدامات دولت تدبیر و امید هستیم و همه باید توجه داشته باشند که محسوس کردن اقدامات یک شاخص ارزیابی برای مدیران در سال جاری است.

او فراهم ساختن زیرساخت‌ها را یکی از راه‌های قطعی رسیدن به توسعه بیشتر اقتصادی و زمینه سازی برای حضور بیشتر گردشگران در استان دانست وافزود: واگذاری ساختمان‌های قدیمی واقع شده در بافت تاریخی به بخش خصوصی، یکی از راهکارهای افزایش ورود گردشگران و مسافران داخلی و خارجی به استان است و علاوه بر آن با سرمایه‌های غیردولتی می‌توان از تخریب و نابودی این ساختمان‌ها جلوگیری کرد.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جزیره آشوراده که براساس مصوبه‌ای که در سفر سال ۹۳ رئیس جمهور و هیات دولت به گلستان تصویب شد و بخشی از آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر به بحث گردشگری اختصاص داده شد، اشاره کرد و گفت: آشوراده مسئله‌ای حاکمیتی دارد. مشکل در اجرایی نشدن این طرح مربوط به مسایل حاکمیتی است و تا زمان برطرف شدن آن نمی‌توان اقدام یا فعالیتی در این جزیره انجام داد.

صادقلو گفت:با همکاری نمایندگان مجلس بتوانیم مشکلات گردشگری این جزیره را حل و فصل کنیم.

او ادامه داد: ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان نیز به عنوان یکی از کم نظیرترین بناهای دست ساخته بشر پیش زمینه معرفی بهتر این اثر تاریخی و آشنا کردن گردشگران با ظرفیت‌های گلستان است.
استاندار گلستان با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش هتلینگ گردشگری تصریح کرد: صندوق توسعه‌ی ملی پذیرفته است تسهیلات لازم را برای احداث هتل های ۴ ستاره به بالا ارائه کند و در این راستا استان باید قدم‌های عملیاتی را بردارد.

صادقلو ادامه داد: تمامی بانک‌ها و مدیران استان باید در اندام اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و از این نظر هیچ گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

او با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت برای واحدهای تولیدی افزود: تاکنون ۸۵ بنگاه متوسط و کوچک استان به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند و مشکلات بیش از ۱۰۰ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حل و فصل شده است.

استاندار گلستان با بیان تعامل صورت گرفته با نمایندگان منتخب مردم در دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه تعامل مناسبی در راستای توسعه‌ی استان صورت گرفته و امیدواریم با تداوم آن استعدادهای استان بیش از پیش شکوفا شود.

صادقلو با اشاره به جلسه‌ی پیشین شورای اداری که با حضور ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اینچه برون برگزار شد، گفت: در آن سفر دکتر نوبخت ۴۴ دستور عمومی و اساسی در جهت توسعه‌ی استان ارائه کرد و خواستار پیگیری ویژه‌ی آن از مشاور خود شد.

20103

کد خبر: 654565

وب گردی

وب گردی