180 خانوار همچنان گاز ندارند / هنوز امکان ترمیم خط لوله فراهم نیست

رئیس روابط عمومی شرکت گاز تهران با بیان اینکه فرونشست زمین عامل قطع گاز منطقه شهران بوده است، گفت: در حال حاضر گاز 180خانوار قطع است و در صورت مهیا شدن منطقه برای ترمیم خط لوله گاز 4 ساعت زمان نیاز است.

به گزاش ایسکانیوز و به نقل از میزان، مسعود نوری از ادامه قطعی گاز حدود 180 خانوار در منطقه شهران در پی قطعی و انفجار خط لوله گاز این منطقه خبر داد و گفت: گاز منطقه شهران به طور کامل وصل است اما به دلیل آنکه بستر ترمیم خط لوله منفجر شده در منطقه شهران تهران مهیا نیست، گاز 180 خانوار قطع است.

او ادامه داد: برای آنکه خط لوله منفجر شده منطقه شهران ترمیم شود و به اصطلاح این خط لوله دوخته شود، باید شرایط محیطی برای مأموران شرکت گاز مهیا شود و این موضوع به شرکت مترو اعلام شده اما تا به این لحظه شرایط مهیا نشده است.

نوری با بیان اینکه گاز رسانی به کوچه ادهمی منطقه شهران همچنان متوقف است، گفت: تمام امکانات برای ترمیم و دوخت خط لوله قطع شده این منطقه از سوی شرکت گاز مهیا است و تنها ۴ ساعت زمان نیاز است تا مأموران خط لوله را ترمیم کنند.

او در پاسخ به این سؤال که مقصر انفجار دو روز گذشته خط لوله منطقه شهران چه سازمانی بوده است، افزود: شرکت گاز در این زمینه صاحب نظر نیست و باید کارشناسان امر در این رابطه نظر قطعی را بدهند اما در مجموع فرونشست زمین عامل این حادثه بوده است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که دلیل حادثه منطقه شهران فرونشست زمین بوده است، گفت: فرونشست زمین منجر به فشار روی خط لوله اصلی گاز و سرانجام پارگی خط لوله شد.

احمد صادقی، با بیان این که خط لوله گاز منطقه شهران سالم بوده است، افزود: در این حادثه زیر خط لوله گاز خالی و بار سنگین به لوله فشار آورد و سرانجام سبب پارگی و شکستگی لوله شد.

به گفته او، فرو نشست زمین می‌تواند عوامل مختلفی از جمله خشک شدن یا شسته شدن خاک، ترکیدگی لوله‌های آب، وجود منابع آب زیرزمینی داشته باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مقام قضایی در دقایق اولیه در محل حادثه حضور یافته و در تماسی که با کارشناسان رسمی دادگستری داشت از آنها خواست این موضوع را در زمینه‌های مختلف بررسی کنند.

20103

کد خبر: 654568

وب گردی

وب گردی