رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انجام مطالعات دقیق ژئو تکنیکی لازمه اجرای پروژه ها است، گفت: تا وقتی این مطالعات انجام نشده شهرداری نباید پروژه‌ای را اجرا کند .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت شورای شهر تهران، اقبال شاکری در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی شهران گفت: به واقع مدیریت شهری تهران و شورای شهر باید صدقه بزرگی کنار بگذارند چرا که اگر این حادثه در ساعاتی غیر از ساعت حادثه اتفاق می افتاد تعداد کشته ها و زخمی ها بسیار فراوان بود. جا دارد از مسئولان شهرداری و به ویژه سازمان های خدمات شهری هم تشکر کنیم که از همان دقایق اول در محل حادثه حضور داشتند .

رییس کمیته عمران شورا اظهارکرد: باید از این حادثه درس بگیریم و خودمان را آماده کنیم . از خطر پذیر ترین اقدامات در حوزه شهری کار در فضای زیر سطحی است بنابراین باید با مطالعه دقیق فضای زیر سطحی را رصد کنیم و این کار نباید مقطعی بلکه باید به صورت مداوم انجام شود.

شاکری با بیان اینکه در این حادثه مشاور حمل و نقل در ساخت مترو باید پاسخگو باشد، گفت: این مطالعات مربوط به این حوزه است. از دستگاه های اجرایی نظیر آب و برق و گاز نیز باید پاسخگویی مطالبه شود ، آیا آنها نقشه های زیر سطحی تاسیساتشان را دارند ؟ در جنوب تهران مشاهده می کنیم که هر چند وقت یک بار فرو نشستی اتفاق می‌افتد و این نشان می‌دهد که مطالعات زیر سطحی از سوی دستگاه ها چندان جدی گرفته نمی‌شود.

شهرداری قبل از مطالعات دقیق پروژه ای را اجرا نکند

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مدیران شهرداری تهران تاکید کرد: قبل از شروع پروژه ها باید مطالعات دقیق ژئو تکنیکی انجام شود و تا تایید نهایی اقدام به اجرا گرفته نشود ولو آنکه پروژه زمان بر باشد.
در این جلسه همچنین علی صابری عضو حقوق دان شورای اسلامی شهر تهران به ابعاد حادثه از منظر جبران خسارت پرداخت و گفت : پیچیدگی زندگی شهری به ما این امکان را نمی‌دهد که به راحتی به آسیب دیدگان کمک کنیم و نیز مقصر را نمی‌توان به راحتی پیدا کرد.
صابری ادامه داد: اگر بیمه برای ساختمان ها همانند خودرو اجباری شود و نیز خود شهرداری نیز مانند سایر سازمان ها بیمه شود می توانیم به جبران خسارات آسیب دیدگان امیدوار باشیم.

صابری خاطر نشان کرد: این موضوعی بود که در حادثه طوفان تهران نیز به آن تاکید داشتیم .

۲۰۲۰

کد خبر: 654689

وب گردی

وب گردی