پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به مناسبت روز بسیج اساتید

دکتر عزیز جوانپور هروی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت مهندس مصطفی چمران که  روز بسیج اساتید نام گرفته است  پیامی صادر کرده است که به شرح زیر است 

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیج یک جریان ریشه دار مکتبی و انقلابی است که با بصیرت و آگاهی عمیق در میادین مختلف، استوار ایستاده و حیات انقلاب و تداوم حرکت مردم ایران اسلامی در پیمایش قله‌های افتخار آفرین پیشرفت و سربلندی را تضمین و نقش بسیار موثر خود را ایفا نموده است. بسیج شجره طیبه‌ ای است که در گلزار معطر انقلاب اسلامی روییده و رشد کرده و روز به روز تنومندتر و ریشه‌دارتر می شود.

بسیج نهادی ارزشمند و انقلابی است که با بهره گیری از پاک ترین و شریف ترین افراد و حضور در صحنه‌های مختلف از دفاع مقدس تا در صحنه های آبادانی کشور اسلامی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان نقشی بسیار مهم و اساسی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عهده دار بوده است.

و در این میان سخن گفتن از شهیدی بسیجی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشة نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.

سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران که روز بسیج اساتید به نام این شهید عزیز مزین شده است، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزة کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.

ملت بزرگ ایران اسلامی آرامش و آسایش امروزی را مدیون ایثار و ازخودگذشتگی بسیجیانی هستند که مفسر واقعی واژه ایثار بوده و با الهام از مکتب عاشورایی حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، عزت و آزادگی و شرف انسانی را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند تا این چنین در محضر خداوند متعال،امام (ره) و مردم ولایت مدار ایران اسلامی سربلند و شایسته تحسین بسیار باشند.

اکنون نیز باید بسیجیان که همواره در دفاع از کیان سرزمین عزیزمان پیشتاز بوده اند، با همت و تلاشی جهاد گونه وعلمی از توان عظیم خویش برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر کشور عزیزمان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی استفاده نمایند.

اینجانب فرا رسیدن روز بسیج اساتید را به مقام عظمای ولایت و جامعه بزرگ دانشگاهی، و به ویژه اساتید بسیجی با بصیرت و ولایتمدار استان آذربایجان غربی تبریک عرض نموده و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهنمودهای خردمندانه رهبر معظم انقلاب، در پاسداری و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشید.

دکتر عزیز جوانپور هروی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

کد خبر: 654733

وب گردی

وب گردی