ابراهیمی خبر داد: جذب حدود سه هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی/ مکاتبه دانشگاه آزاد با دانشگاه های مطرح 16 کشور  جهان

سرپرست امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی از جذب هزار نفر از دانشجویان غیر ایرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور در مهرماه سال 95 خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به آغاز به کار شبکه بین المللی در واحدهای برون مرزی مانند افغانستان، لبنان و امارات حدود سه هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه پذیرش شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین ابراهیمی، سرپرست امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با برنامه های دانشگاه برای سال جدید تحصیلی به ایسکانیوز گفت: شبکه های بین المللی را برای ایجاد دفتار دانشگاه در خارج از کشور دنبال می کنیم.

او از راه اندازی سامانه فراخوان جذب افراد مسلط به زبان های خارجی در شبکه بین الملل خبر داد و گفت: سامانه ای را برای افرادی مسلط به زبان های خارجی از جمله زبان انگلیسی و عربی هستند فعال کردیم تا از آنها در شبکه بین المللی استفاده کنیم. فراخوان آن را در سایت اعلام کرده ایم تا اعضای هیات علمی بتوانند در آن ثبت نام کنند.

ابراهیمی در ادامه از جذب دانشجویان ایرانی مقیم در خارج از کشور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: طرح دیگری برای جذب ایرانیان مقیم در خارج از کشور در دانشگاه در دست داریم تا این دانشجویان بتوانند زبان و ادبیات فارسی را به صورت الکترونیکی بیاموزند و در رشته های تحصیلی مورد نظر خود در دانشگاه تحصیل کنند.

برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجوی خارجی

او در رابطه با برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود دانشجویان غیر ایرانی در سال تحصیلی 95-96 گفت: سامانه ثبت نام غیر حضوری را برای دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال کرده ایم. با این روش دیگر لازم نیست تا داوطلبان غیر ایرانی تا لحظه پذیرش برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه داشته باشند.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه سامانه ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است، گفت: کلیه مراحل ثبت نام، پذیرش و ارائه برگ پذیرش دانشگاه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

سرپرست امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت نام غیر حضوری دانشجویان غیر ایرانی برای سال تحصیلی 95-96 خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از مهر ماه سال 95 به این روش پذیرش دانشجو خواهد داشت. برآورد می شود با این روش تعداد دانشجویان غیر ایرانی برای اول مهر بیشتر از سال پیش خواهد بود.

او با بیان اینکه ثبت نامه غیر حضوری دانشجویان غیر ایرانی کار را بسیار ساده کرده است، گفت: این روش دسترسی داوطلبان به اطلاعات دانشگاه را فراهم کرده و هزینه های داوطلبان را کاهش داده است. از سوی دیگر ما با سرعت بالاترین می توانیم به پذیرش داوطلبان رسیدگی کنیم.

جذب سه هزار دانشجوی در واحدهای خارجی

ابراهیمی از جذب هزار نفر از دانشجویان غیر ایرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور در مهرماه سال 95 خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به آغاز به کار شبکه بین المللی در واحدهای برون مرزی مانند افغانستان، لبنان و عمارات حدود سه هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه پذیرش شود.

او در پاسخ به این سوال که تمرکز دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجویان خارجی در کدام یک از رشته ها خواهد بود؟ گفت: واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی رشته های مورد نیاز همان کشورها که مصوبه وزارت علوم را دریافت کرده است، تمرکز خواهند کرد اما در رابطه با دانشجویانی که از کشورهای مختلف به واحد های داخل کشور می آیند، تمرکز بر روی رشته های زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی است.

سرپرست امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کلیه رشته هایی دارای مجوز پذیرش دانشجو غیرایرانی از سوی وزارت علوم، این پتانسیل را دارند تا در واحدهای جامع و مراکز استان از دانشجویان غیر ایرانی استقبال کنند.

او با بیان اینکه برنامه شبکه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی را در 15 کشور دنبال می کنیم، گفت: مقدمات اولیه این شبکه را در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده ایم و در کشورهای آلمان، ایتالیا در حال انجام امور مربوط به آن هستیم. در واحد روسیه تقریبا کارها با اتمام رسیده و در تا اول مهر در واحدهای دانشگاه آزاد در 5 تا 6 کشور پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت دفتر همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه هایی سایر کشورها گفت: این دفاتر برای تسهیل همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه ها آغاز شده است.

آغاز مکاتبه دانشگاه آزاد با دانشگاه های مطرح 16 کشور

او از مکاتبه دانشگاه آزاد با دانشگاه های مطرح 16 کشور خبر داد و گفت: تا کنون موفق به فراهم آوری مقدمات راه اندای دفاتر همکاری در 4 تا 5 کشور شده ایم و ارام آرام این دفاتر را در دانشگاه های کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، روسیه، اسلواکی و مجارستان راه اندازی خواهیم کرد.

سرپرست امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی از آخرین وضعیت مناطق آزاد تجاری خبر داد و گفت: شورای مشترکی بین دانشگاه آزاد و شورای عالی مناطق آزاد تشکیل شده است که به طور مرتب جلسات آن برگزار می شود.

او با بیان اینکه سیاست گذاری برای واحدهای این مناطق با همکاری شورای عالی مناطق آزاد انجام می شود، گفت: پیشنهاد شورای مناطق آزاد این بوده که دانشگاه آزاد اسلامی رشته های تحصیلی مورد نیاز مناطق آزاد را در این مناطق توسعه دهد. این پیشنهاد جزو سیاست های دانشگاه نیز هست و پس از طی کردن روند تصویب رشته ها را در وزارت علوم امید است برای اول مهر یا بهمن ماه دانشگاه بتواند در این رشته ها پذیرش دانشجو داشته باشد.

20104

کد خبر: 654743

وب گردی

وب گردی