کارشناسان پزشکی قانونی: قاتل سپهر کوچولو بیمار روانی است

 کارشناسان کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی، عامل جنایت هولناک در خیابان وحدت اسلامی تهران را بیمار روانی شناختند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، دهم شهریور سال گذشته، ساکنان بازارچه شاپور با صحنه تکان دهنده قتل فجیع سپهر 10 ساله در مقابل ساختمان خانه پدری‌اش روبه‌رو شدند. با توجه به بازتاب گسترده این جنایت هولناک و پس از حضور بازپرس ویژه قتل و تیم تحقیق، جست و جو برای یافتن قاتل بلافاصله آغاز شد و در کمتر از 3 روز، اشکان 35 ساله که پس از مصرف مواد افیونی با لباس‌های خونی در بوستان نزدیک خیابان 15 خرداد خوابیده بود دستگیر شد.

او در جلسات بازجویی ادعا کرد چیزی از قتل به یاد نمی‌آورد. وقتی هم در برابر مادر سپهر قرار گرفت و ضجه‌های او را دید، تقاضای بخشش کرد و به گریه افتاد.روند رسیدگی به این پرونده در حالی ادامه داشت که قاتل همچنان قتل را نمی‌پذیرفت. به این ترتیب پرونده با توجه به شرایط قاتل برای تعیین سلامت روانی، اشکان به پزشکی قانونی فرستاده شد. با اینکه در جلسه اول رسیدگی کمیسیون 5 نفره، 3 کارشناس رأی به سلامت روانی قاتل پسرکوچولو دادند اما در کمیسیون دوم که به تازگی برگزار شد، 5 کارشناس جنون قاتل را تأیید کردند.با توجه به این رأی، بازپرس منافی آذر در جلسه‌ای که با حضور مادر و پدر قربانی خردسال برگزار شد با اعلام رأی پزشکی قانونی دستور موقوفی تعقیب را داد و متهم نیز به بیمارستان روانی فرستاده شد.
آرزوی پدر داغدیده
رأی دادگاه در حالی درباره قاتل سپهر کوچولو صادر شد که وضعیت روحی مادر و خواهر سپهر هر روز وخیم‌تر می‌شود. پدراین خانواده نیز که در زندان به سر می‌برد اوضاع چندان خوبی ندارد و می‌گوید آرزو دارد که حتی برای یک بار هم شده سر مزار پسرش برود و با اینکه دیگر نمی‌تواند پسرش را ببیند لااقل بتواند درکنار قبر پسرش بنشیند و با او درددل کند و بار دلش را سبک کند.یکی از نزدیکان این خانواده نیز، گفت: «این خانواده بعد از قتل فجیع سپهر کوچولو از هم پاشیده است. نمی‌دانیم چرا کسی به داد این خانواده تنها نمی‌رسد. حتی خبر اهدای اعضای بدن سپهررا نیزهیچکس اعلام نکرد.باورکنید دراین شرایط بحرانی این خانواده به مرز جنون رسیده‌اند و تنها از مسئولان می‌خواهند به وضعیت این خانواده و پدر زندانی سپهر رسیدگی کنند.»

20106

کد خبر: 654760

وب گردی

وب گردی