نجات جان انسان‌ها با تاتوی هوشمند

یک تاتوی هوشمند جدید می‌تواند حسگرهای پزشکی را به شکل بی‌سیم درآورده و همه چیز از بخش اورژانس گرفته تا حتی میدان‌های جنگ را متحول کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محققان توانسته‌اند سریعترین مدارهای یکپارچه پوشیدنی و قابل کشش جهان را تولید کنند؛ این پیشرفت می‌تواند به یک جهان مرتبط بی‌سیم پر سرعت منجر شود.

دیلی‌میل نوشت: این تحقیق که بودجه آن را نیروی هوایی آمریکا تامین کرده، روش جدیدی را برای انتقال بی‌سیم داده‌ها با یک مدار منعطف کششی ابداع کرده است.

این روش می‌تواند همه چیز از ساعت‌های هوشمند گرفته تا سیستم‌های اتاق عمل را تغییر دهد.

نکیانگ ما از دانشگاه ویسکانسین مدیسون و رهبر این تحقیق اظهار کرد: ما راهی را برای ادغام ترانزیستورهای فعال با فرکانس بالا به یک مدار سودمند شناسایی کرده‌ایم که می‌تواند بی‌سیم باشد.

این پیشرفت یک پلت‌فرم برای سازندگانی است که به دنبال گسترش قابلیت‌ها و کاربردهای ابزارهای الکترونیکی پوشیدنی هستند.

در یک واحد مراقبت‌های ویژه، سیستم‌های الکترونیکی اپیدرمال می‌توانند به کارکنان اجازه دهند تا از راه دور و بطور بی‌سیم بر بیماران نظارت کرده و راحتی بیشتری برای بیماران به ارمغان بیاورند. این سیستم‌ها، ابزارهای الکترونیکی هستند که مانند تاتوهای موقت بر روی پوست می‌چسبند.

آنچه این مدارهای یکپارچه کششی را قدرتمند ساخته، ساختار منحصربفرد آن‌هاست که از سیم تلفن به هم پیچیده شده الهام گرفته‌اند. این مدارها در اصل حاوی دو خط انتقال قدرت در هم پیچیده بسیار کوچک هستند به شکل انحناهای Sمانند در هم تکرار شده‌اند.

این شکل مارپیچی که در دو لایه با بلوک‌های فلزی بخش‌بندی شده مانند یک پازل ایجاد شده، به خطوط انتقال اجازه می‌دهد تا بدون تاثیرگذاری بر عملکردشان، کشیده شوند.

این امر همچنین به محافظت از خطوط در برابر اختلال بیرونی و همزمان محدود کردن امواج الکترومغناطیسی که از درون آن‌ها جریان دارد پرداخته و تقریبا بطور کامل از هدر رفتن جریان جلوگیری می‌کند.

ضخامت این مدارها تنها 25 میکرومتر است. اندازه آن‌ها به اندازه کافی کوچک است تا در سیستم‌های الکترونیکی اپیدرمال و همچنین کاربردهای دیگر به شکل موثری عمل کنند.

این تحقیق در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.

20104

کد خبر: 654784

وب گردی

وب گردی