آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان تبریز/تصاویر

بعد از ظهر روز گذشته(30 خرداد) سامانه بارشی وارد شده به استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز شاهد بارش شدید باران ، رعد و برق ، وزش بادو تگرگ بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، بارش شدید باران موجب آب‌گرفتگی معابر و زیرگذرهای تبریز و جاری شدن سیل در برخی از نقاط حاشیه ای و ترافیک سنگین در خیابان های اصلی تبریز شد. گزارش ها حاکی از آن است که شدت بارش باران و تگرگ در تبریز به میزانی بود که در عرض یک ساعت بیشتر زیرگذرها و شاهراه‌های ارتباطی شهر با آب‌گرفتگی شدید مواجه شد.در بسیاری از معابر علاوه بر جاری شدن آب گل و لای و سنگ نیز سرازیر شد .

نیروهای هلال احمر و ارتش نیز به امداد رسانی به مردم گرفتار در سیلاب پرداختند.همچنین تیم های امدادی آذربایجان شرقی به سرعت مشغول تخلیه آب از معابر و زیر گذرها شدند،مدیریت بحران استان نیز به‌ تمامی دستگاه‌های مربوطه آماده باش داد.

در ادامه سیدمصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات درباره عملیات امدادگران در سیل وآبگرفتگی ۴۸ ساعت گذشته به ایسنا گفت: طی دو روز گذشته استان آذربایجان شرقی و شهرستان‌های تبریز، مرند، هریس، شبستر و چاراویماق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

او با بیان اینکه 10 شهر و روستا و 720 تن خدمات امدادی را دریافت کردند، افزود: همچنین 50 تن در مساجد اسکان اضطراری داده شدند و تخلیه آب از 138 منزل مسکونی صورت گرفت. همچنین 3 دستگاه موتورپمپ و لجنکش نیز به کار گرفته شدند و 24 تیم امدادی شامل 91 امدادگر کار خدمت‌رسانی در عملیات سیل و آبگرفتگی 48 ساعت گذشته را بر عهده داشتند. اقدامات امدادرسانی در مرند و شبستر همچنان ادامه دارد.

20106

کد خبر: 654796

وب گردی

وب گردی