لزوم اصلاح طرح تفصیلی خیابان ولیعصر(عج) برای نجات درختان

مدیر باغ گیاه‌شناسی با ابراز نگرانی از وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج)، خواستار تغییر طرح تفصیلی در این خیابان شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عادل جلیلی درخصوص وضعیت کاشت درختان در تهران با بیان اینکه درخت کاج، درخت بسیار مناسبی برای وضعیت آب و هوایی تهران است، گفت: به سازمان‌های پارک‌های شهرداری پیشنهاد شده است که به جای کاشت درختان متفرقه، گونه‌های بومی ایرانی همچون کاج و چنار را در تهران بکارد.

او با اشاره به درخت‌های چنار حاشیه خیابان ولیعصر (عج) افزود: درخت چنار زمانی برای خیابان ولیعصر مناسب بود که ارتفاع ساختمان‌ها بیشتر از دو طبقه نبوده و آب روان در داخل جوی‌ها رد می‌شده است.

مدیر باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه طرح تفصیلی خیابان ولیعصر (عج) باید تغییر کند گفت: درخت چنار به آب فراوان احتیاج دارد و نیلینگ و گودبرداری ساختمان‌های اطراف خیابان ولیعصر (عج) به ریشه این درختان لطمه می‌زند، این در حالی است که ارتفاع 11 طبقه‌ای ساختمان‌های اطراف این خیابان، مانع رسیدن نور به درختان می‌شود و به همین دلیل است که به تازگی درختان رفتار دیگری داشته و شاخه‌هایشان در وسط خیابان به یکدیگر رسیده است.

جلیلی با اشاره به مشکل کم آبی تهران گفت: چنار درخت خوبی برای پارک‌ها و فضاهای بازی است که آب فراوان در آن وجود داشته باشد و قطعا سلامت درختان ولیعصر در معرض تهدید است.

20103

کد خبر: 654846

وب گردی

وب گردی