نمایش آثار علی اکبر صادقی در سینماتک موزه هنرهای معاصر

انیمیشن‌های «زال و سیمرغ»، «ملک خورشید» و چهار انیمیشن دیگر از علی اکبر صادقی در هفته فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان، در سومین روز از نمایش منتخبی از فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز چهارشنبه ۲ تیرماه ساعت ۵ بعدازظهر، انیمیشن‌های «زال و سیمرغ» (۱۳۵۶)، «رخ» (۱۳۵۳)، «گلباران» (۱۳۵۱)، «ملک خورشید» (۱۳۵۴)، «من آنم که» (۱۳۵۲) و «هفت شهر» (۱۳۵۰) از علی اکبر صادقی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

علی اکبر صادقی در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شده است. وی در سال ۱۳۳۷ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و به تدریج، صاحب سبک ویژه‌ای در تصویرسازی و نقاشی با حال و هوای ایرانی شد و این سبک در فیلم‌های انیمیشن او نیز دنبال می‌شود.

آثار صادقی، همگی از عناصر مشترکی مانند داستان‌های ملی و نگارگری (مینیاتور) ایرانی بهره گرفته‌اند. سبک نقاشی صادقی به نوعی یادآور نقاشی قهوه خانه‌ای در تلفیق با فضای سوررئال است که همین فضای سوررئال به نوعی آثار او را متفاوت ساخته و در کنار توجه به مولفه‌های ایرانی، یکی دیگر از مولفه‌های سبک او به شمار می‌رود و فیلم‌های انیمیشن صادقی ادامه سبک او در نقاشی است.

علاقمندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم‌های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا روز ۱۰ تیرماه ساعت ۵ بعداز ظهر به غیر از جمعه ۴ و دوشنبه ۷ تیر ماه به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.
503502

کد خبر: 654938

وب گردی

وب گردی