«در جستجوی دوری» تاریخ‌ساز شد/ طرفداران «نمو» به سینما رفتند

«در جستجوی دوری» با فروش بیش از ۱۳۶ میلیون دلار بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم انیمیشن داخلی را در آمریکای شمالی را رقم زد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، همه آنهایی که در انتظار دیدن یک ماهی آبی به نام «دوری» روی پرده بزرگ سینما بودند با استقبال خود از این موجود زیبا، انیمیشن «در جستجوی دوری» را در صدر باکس آفیس نشاندند.

۱۳ سال پس از «در جستجوی نیمو»، فیلم جدید و دنباله آن انیمیشن که محصول پیکسار و دیزنی است با عنوان‌ «در جستجوی دوری» راهی پرده‌های نقره‌ای شده است. این انیمیشن موفق شد تا بزرگ‌ترین افتتاحیه داخلی فیلمی انیمیشن را با فروش ۱۳۶.۲ میلیون دلار در ۴۳۰۵ سالن سینما کسب کند.

این انیمیشن توانست خیلی راحت در راس فهرست باکس آفیس آمریکا جای بگیرد و فیلم دواین جانسون و کوین هارت را با عنوان «هوش مرکزی» در جایگاه دوم قرار دهد. این فیلم کمدی اکشن موفق به کسب ۳۴.۵ میلیون دلار از نمایش در ۳۵۰۸ سالن سینما شد.

«در جستجوی دوری» در بازار جهانی تاکنون ۵۰ میلیون دلار فروش کرده و این در حالی است که تازه ۳۲ درصد از بازر آن را به نمایش درآورده‌اند. فروش این فیلم تاکنون در بازار چین ۱۷.۵ میلیون دلار و در استرالیا ۷.۶ میلیون دلار بوده است.

پیش از این انیمیشنی که در جایگاه نخست از نظر روز افتتاحیه در بازار داخلی آمریکا جای داشت، انیمیشن «شرک 3» بود که با فروش ۱۲۱.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ این جایگاه را کسب کرده بود. از نظر پرفروش‌ترین انیمیشن پیکسار نیز تا کنون «داستان اسباب بازی ۳» با فروش ۱۱۰.۳ در سال ۲۰۱۰ اولین انیمیشن بود که حالا «در جستجوی دوری» جای آن را گرفته است.

«در جستجوی دوری» به نظر می‌رسد همان چیزی است که در بازار تابستانی همه در انتظارش بودند و می‌تواند به راحتی خانواده‌هایی را که نوستالژی «نیمو» را دارند به سینماها بکشاند. این در حالی است که خانواده‌ها با دربرگرفتن ۶۵ درصد تماشاگران، بازار اصلی مخاطب سینما هستند و بزرگسالان تنها ۲۶ درصد بازار سینما را تشکیل می‌دهند. نوجوانان نیز ۹ درصد بازار را در اختیار دارند.

این انیمیشن را اندرو استاتون و آنگوس مک‌لین کارگردانی کرده‌اند و الن دی‌جنرس و آلبرت بروکس صداگذاری نقش‌های اصلی دوری و مارلین را انجام داده‌اند. هیدن رولنس نیز صداپیشگی شخصیت نیمو را برعهده داشته است. در این قسمت یک بلوگای (نهنگ کوچک) سفید با صداگذاری تای بورل، کوسه سفید با صداگذاری کیتلین اولسون و اختاپوس با صداگذاری اد اونیل حضور دارند.

فهرست جدول فروش در باکس آفیس آمریکا در آخر هفته منتهی به ۱۹ ژوئن ۲۰۱۶ چنین بوده است:

۱. «در جستجوی دوری» با فروش ۱۳۶.۲ میلیون دلاری در ۴۳۰۵ سالن سینما- هفته اول

۲. «هوش مرکزی» با فروش ۳۴.۵ میلیون دلاری در ۳۵۰۸ سالن سینما- هفته اول

۳. «احضار روح ۲» با فروش ۱۵.۶ میلیون دلاری در ۳۳۵۶ سالن سینما - در مجموع ۷۱.۷ میلیون دلار - هفته دوم

۴. «حالا مرا می‌بینی ۲» با فروش ۹.۷ میلیون دلاری در ۳۲۳۲ سالن سینما، در مجموع فروش ۴۱.۴ میلیون دلاری- هفته دوم

۵. «وارکرافت» با فروش ۶.۵ میلیون دلاری در ۳۴۰۶ سالن سینما در مجموع ۳۷.۷ میلیون دلار- هفته دوم

۶. «مردان ایکس» با فروش ۵.۲ میلیون دلاری در ۲۶۳۲ سالن سینما، در مجموع ۱۴۶.۱ میلیون دلار - هفته چهارم

«نینجاهای جهش یافته نوجوان: خارج از سایه‌ها»، «من پیش از تو»، «آلیس در آن سوی آینه» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» دیگر فیلم‌های فهرست پرفروش‌ها تا رده دهم بوده‌اند.

منبع:مهر

505502

کد خبر: 655168

وب گردی

وب گردی