پیوستن جزیره شیدوردرهرمزگان به شبکه مناطق مهم لاک پشت دریایی در اقیانوس هند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از اعطای لوح تایید پیوستن جزیره شیدور استان هرمزگان به شبکه مناطق مهم لاک پشت دریایی در اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا از سوی دبیرخانه کنوانسیون گونه های مهاجر به سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه ابتکار در پست تلگرامی خود اعلام کرد: دیروز لوح تایید پیوستن جزیره شیدور استان هرمزگان به شبکه مناطق مهم لاک پشت دریایی در اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا از سوی دبیرخانه کنوانسیون گونه های مهاجر به سازمان حفاظت محیط زیست اعطا شد.

او ادامه داد: نظر به اهمیت جزیره شیدور به عنوان پناهگاه حیات وحش، این منطقه پس از طی فرآیند ارسال اطلاعات درباره جنبه های مختلف بیولوژیکی، اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی شیدور و اجرای برنامه های پاک سازی سواحل و زیستگاه های لاک پشت ها، برنامه های آموزشی برای جوامع بومی و محلی به منظور افزایش آگاهی های عمومی در زمینه اهمیت حفاظت از لاک پشت های دریایی و دیگر اقدامات مرتبط به این شبکه پیوست.
ابتکار افزود :همچنین دیروز در گفتگوی تلفنی با سرپرست وزارت محیط زیست عراق در پی دیدار دو جانبه ای که طی مجمع محیط زیست ملل متحد در کنیا اوایل خردادماه با یکدیگر داشتیم، موضوع مقابله با ریزگردها را پیگیری کردم. به آقای جاسم عبدالعزیز حمد گفتم که تاثیرات منفی طوفان های گرد و غبار روزهای اخیر حاصل از کانون های موجود در عراق چگونه شهروندان ایرانی را تحت فشار و آزار قرار داده است.دکتر حمد تاکید کرد که به دنبال پیگیری های قبلی ایران و تشکیل کمیته ای در عراق برای شناسایی کانون های گرد و غبار، در حال بررسی و تکمیل اطلاعات مهم ترین کانون های تاثیرگذار گرد و غبار بر ایران هستیم تا پس از رفع تصرف مناطق اشغالی عراق که بعضا این کانون ها در آن قرار دارند، در رفع آن اقدام کنیم.

او تاکید کرد:قرار شد هیاتی برای بررسی بیشتر موضوع از عراق راهی ایران شود.
بعد از ظهر دیروز جلسه هیات امنای پژوهشکده محیط زیست برای ارتقای فعالیت های پژوهشی در این حوزه برگزار شد.
20106

کد خبر: 655184

وب گردی

وب گردی