بروجردی : سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین نقض قوانین بین المللی است/ حفظ منافع ملی در عرصه هسته‌ای از اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام دولت بحرین در سلب تابعیت رهبر شیبعیان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جنایت رژیم آل خلیفه در به شهادت رساندن مردم بی گناه بحرین اظهار داشت: چنین اقداماتی نماد بارز نقض حقوق بشر در این کشور است، تصمیم اخیر دولت بحرین در لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم برخلاف همه موازین بین‌المللی و به ویژه دو میثاق حقوقی، سیاسی و مدنی و حقوق اجتماعی، فرهنگی مصوب سال 1966 سازمان ملل است.

وی ادامه داد: بحرین نیز این دو میثاق را تصویب کرده است که براساس آن هیچ کشوری حق ندارد تابعیت اتباع خود را را لغو کند.

بروجردی تاکید کرد: این اقدام خلاف موازین حقوقی و بین‌المللی است و بدون شک آثار منفی این اقدام علیه امنیت کشور بحرین خود را نشان خواهد داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: انتظار می‌رود که دبیرکل سازمان ملل که وظیفه دفاع از مصوبات این سازمان را دارد نسبت به اقدام بحرین اقدام قاطع کند.

بروجردی همچنین بمباران وحشیانه یک سال اخیر یمن از سوی عربستان سعودی را نقض حقوق بشر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم آمران این جنایت در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اولویت ها و سیاست‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اولین اولویت کشور حفظ امنیت پایدار و کمک به ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی است.

بروجردی با اشاره به پدیده شوم تکفیری‌ها اظهار داشت: امروز خوشبختانه اراده دولت و نیروهای مسلح و نیروهای مردمی دو کشور عراق و سوریه عملا آغاز افول نیروهای تکفیری را رقم زده است.

وی انسداد مرزها با هدف مقابله با اشرار و تروریست‌ها را محور مهم اقدامات حفظ امنیت پایدار عنوان کرد.

بروجردی به اولویت دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد و ادامه داد: حفظ منافع ملی در عرصه هسته‌ای از دیگر اولویت‌های این کمیسیون در مجلس است و توجه به رفع تحریم‌ها و رصد تحولات اجرای برجام در مرحله پسابرجام در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به مصوبه قانونی مجلس در خصوص برجام با دقت و حساسیت مورد توجه کمیسیون خواهد بود و هر 6 ماه یکبار گزارشی به نمایندگان و مردم ارائه خواهد شد.

بروجردی در ادامه اولویت سوم کمیسیون امنیت ملی را پرداختن به مسائل سیاست خارجی براساس سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، حزب الله لبنان ،مردم مظلوم یمن، بحرین، سوریه و عراق و مقابله جدی با نیروهای تکفیری و تروریستی در کنار برنامه‌های گسترش هرچه بیشتر روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان مورد توجه خاص کمیسیون امنیت در بخش سیاست خارجی است.

بروجردی تقویت بنیه دفاعی و به ویژه موشکی را اولویت چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تعریف کرد و گفت: سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده است و متوجه هیچ کشوری نیست. ما کشوری هستیم که 8 سال درگیر جنگ تحمیلی بوده‌ایم که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد یکبار دیگر چنین توطئه‌ای علیه کشورمان شکل بگیرد.

204/201

کد خبر: 655216

وب گردی

وب گردی