تست واکسن زیکا روی انسان آغاز شد

متخصان پیش‌بینی کرده‌اند که طی چند هفته آینده اولین واکسن آزمایشگاهی زیکا روی نمونه‌های انسانی تست می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، شرکت داروسازی Inovio پس از اخذ تایید از سازمان غذا و داروی آمریکا این مطالعه آزمایشگاهی کوچک را روی نمونه‌های انسانی اجرایی می‌کند.

زیکا که ویروس منتقله از پشه است می‌تواند موجب نارسایی شدید مادرزادی شود. همچنین با بروز سندرم "گلین‌باره" مرتبط است، علاوه بر این، زیکا اکنون در بسیاری از مناطق آمریکای لاتین همه‌گیر شده است.

شرکت داروسازی Inovio در نظر دارد در بررسی خود ۴۰ فرد بزرگسال سالم را تحت آزمایش قرار دهد. تمرکز این حقیق روی ایمنی، دوز و واکنش ایمنی بدن به واکسن خواهد بود.

محققان برای تایید ایمنی، کارآیی و تجویز دوز صحیح این واکسن نیاز دارند چندین مورد آزمایش انجام دهند. آزمایش روی حیوانات کوچک و بزرگ انجام گرفته است. به گفته متخصصان این واکسن آزمایشگاهی با نام GLS-۵۷۰۰ از بخش‌های ترکیبی DNA ویروس برای تحریک واکنش ایمنی در بدن استفاده می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان اوایل سال ۲۰۱۶ و با ظاهر شدن ارتباط بین ویروس زیکا با عارضه میکروسفالی زنگ خطر این بیماری را به صدا درآوردند. همچنین در ماه ژوئن سازمان جهانی بهداشت در گزارشی از وجود ۱۵۰۰ مورد ابتلا به میکروسفالی در برزیل خبر داد.

20106

کد خبر: 655220

وب گردی

وب گردی