اولین ماه تابستان در سالن های نمایش چه خبر است؟

سالن های نمایش در تیر ماه برای هنردوستان آثار نمایشی مختلفی را به روی صحنه می برند. از طرفی با توجه به تعطیلات شهادت حضرت علی (ع) از تعداد نمایش های روی صحنه کاسته شده است. در این ماه کارگردانانی چون صابر ابر، اصغر خلیلی، محمد رحمانیان، ژاله صامتی، ایمان اسکندری، مریم مالمیر و غیره آثار خود را به روی صحنه می برند.

به گزارش ایسکانیوز، یکی از اجراهای این ماه که از 24 خرداد به روی صحنه رفته است و تا 1 مرداد ادامه خواهد داشت، نمایش «کلاسیک طنز سرناد» اثراسلاومیر مروژک است. این نمایش به کارگردانی رضا روان در «فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه» ساعت21:15 به اجرا می رود. بازیگرانی چون بهروز ناصر شریعتی، منیژه احمدی، نادیا قمری، سیما لاهوتی، فرشاد مالمیر در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

یکی دیگر از اجراهای خرداد ماه نمایش «من خیال تو نیستم » به کارگردانی حمید شریف زاده است که از 2 خرداد تا 3 تیر در ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی در ساعت 19:00 به روی صحنه می رود. هنرمندانی چون : نیما رئیسی، رویا بختیاری، مهدی فریضه، بهاران بنی احمدی و کیمیا ملّایی در این نمایش حضور دارند.

نمایش بعدی اثری است به نام « من من نیست، دشمن است و دشمن لجن است » که از تاریخ 11 خرداد تا 4 تیر در ساعت 18:30 «خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی» به روی صحنه می رود. کارگدانی این نمایش با میلاد محمدی است و هنرمندانی چون مهناز ذبیحی، میلاد محمدی، آیدا صادقی، حمیدرضا رحیمی، پرنیان گودرزی و محمدرضا مالکی درآن به ایفای نقش می پردازند.

یکی دیگر از اجراهای این ماه نمایش « سر گذشت دردناک شان پالمر» به کارگردانی سعید زکی زاده است که از 16 خرداد تا 3 تیر در «خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی» در ساعت 20:30 به روی صحنه می رود. هنرمندانی چون : امیررضا رنجبران، امین محمودی و عدنان فراهانی در این نمایش حضور دارند.

نمایش «خدای کشتار» نیز در 2 خرداد شروع به کار کرده و تا 11 تیر به روی صحنه «تئاتر مستقل تهران» است. این نمایش به کارگردانی علی سرابی و با بازی مارال بنی آدم، ستاره پسیانی (مهمان از گروه تئاتر بازی)، علی سرابی و نوید محمدزاده در ساعت 19:15 به روی صحنه می رود.

نمایش « شکار مرغابی » نیز در تاریخ 3 خرداد ماه در « ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی در ساعت 21:30 به روی صحنه رفته است و تا 4 تیر ادامه دارد. کارگردانی این اثر با حمید رضا قطبی است و بازیگرانی چون سام کبود وند، محمد صادق ملک، مهدی بجستانی، بهناز نادری، رضا فیاضی، لیلا بلوکات، شیرین اسماعیلی، مهدی حیدری و آوا گنجی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

در « ایرانشهر - سالن استاد سمندریان » نمایش «صوراسرافیل» به کارگردانی عامر مسافر آستانه و با بازی فاطمه نقوی(مهمان از گروه تاتر بازی)، کاظم سیاحی، بهارکاتوزی، مهدی حسینی نیا و ایلیا نصرالهی در ساعت 19:00 به روی صحنه می رود. این اجرا از 6 خرداد آغاز می شود و تا 13 تیر ادامه خواهد داشت.

«ایرانشهر - سالن استاد سمندریان » ازتاریخ 6 خرداد تا 13 تیر در ساعت 21:00 میزبان نمایش «بیرون پشت در » است. این نمایش به کارگردانی ایمان اسکندری و با حمید رحیمی، هادی قضات، پوریا سلطان زاده، رزگار خاطری، حمید حبیبی فر، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، علی رضا قنبری، فرامرز رمضانیان و مهناز افتاده نیا به اجرا می رود.

اجرای دیگری که در 29 خرداد ماه آغاز شده است و تا 15 تیر ادامه دارد، نمایش «مجلس ضربت زدن» است اثر بهرام بیضایی است. کارگردانی این اثر با محمد رحمانیان است و ساعت 21:00 در «سالن اصلی- تئاترشهر» با بازی هنرمندانی چون امیر جعفری، رامین ناصرنصیر، رضا مولائی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری و مهتاب نصیرپور به روی صحنه می رود.

نمایش دیگری که در تاریخ 1 تیر آغاز شده است و تا 15 تیر بر روی صحنه است، نمایش «ظهور ناگهانی مرگ» به کارگردانی ایلیا عابدینی و با بازی هنرمندانی چون نوید احمد زاده، فرزاد هداوند خانی، مریم مومن، مهراد صوفی، ای میر رضا ملکی، مرتضی رشید به روی صحنه می رود. این نمایش در ساعت 19:00 در تماشاخانه دا به روی صحنه می رود.

نمایش « پرتقال های کال» نیز در 9 تیر شروع به کار کرده و تا 15 مرداد به روی صحنه «ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی» است. این نمایش به کارگردانی صابر ابر و با بازی مرضیه بدرقه، ستاره پسیانی، پانته آ پناهی ها، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی، الهام کردا، مهدی کوشکی، بهاره مصدقیان در ساعت 19:15 به روی صحنه می رود.

یکی دیگر از اجراهای تیر ماه نمایش «یادم تورا فراموش » به کارگردانی ژاله صامتی است که از 9 تیرماه تا 9 مرداد در ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی در ساعت 21:00 به روی صحنه می رود. هنرمندانی چون : پژمان جمشیدی، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی، ایرج سنجری در این نمایش حضور دارند.

نمایش « خواهران پاپن » نیز در تاریخ 10 تیر ماه در « خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی» در ساعت 21:00 به روی صحنه می رود و تا 30 تیر ادامه دارد. کارگردانی این اثر با مریم مالمیر است و بازیگرانی چون ساناز روشنی، رکسانا قاری، مونا سهراب حقیقت در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

در « تماشاخانه پندار » نمایش «کمدی سیاه» به کارگردانی علی پیله ور در ساعت 18:00 به روی صحنه می رود. این اجرا از 16 تیر آغاز می شود و تا 1 مرداد ادامه خواهد داشت.

نمایش « راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به کارگردانی اصغر خلیلی و با بازی فرهاد آئیش ، رویا میرعلمی، ایرج راد ، علیرضا زمانی نسب ، علیرضا آرا ، علی نیکزاد ، رضا بهبودی ، خسرو امیری ، امین زارع، علی‌محمد رادمنش ، نرگس محمدی ، خسرو احمدی ، پیمان شیخی به روی صحنه می رود. این نمایش از تاریخ 6 خرداد تا 31 خرداد ماه در ساعت 18:30 در« تالار وحدت » میزبان تماشاچیان است.

505502

کد خبر: 655230

وب گردی

وب گردی