ایران و موسسه پترواسکاتلند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهمنامه سه جانبه میان بخش خصوصی، دانشگاه تهران و موسسه تحقیقاتی پترواسکاتلند به منظور مطالعه همگرایی انرژی حوزه خزر امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، دانشگاه تهران و بخش خصوصی همسو با نظریه «شبکه انرژی خزر» و استفاده از موقعیت راهبردی ایران در بخش انرژی، به منظور هدف انجام مطالعات جامع تفاهمنامه با شرکت پترواسکاتلند امضا کردند.

این تفاهمنامه به امضای سیدحسن ایرانمنش رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی به نمایندگی از دانشگاه تهران، حسین میرمحمد صادقی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و کریس کوک، مدیر شرکت پترواسکاتلند امضا شد.

عزیزاله رمضانی، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در دسامبر ٢٠١٤ در عشق آباد برای نخستین بار ضرورت تعریف سازوکارهای نوین همکاری انرژی در منطقه را مطرح کرد و پس از آن موضوع شبکه انرژی خزر برای تبدیل گاز منطقه به برق و صادرات برق از طریق ایران از سوی مدیر شرکت پترواسکاتلند و محقق ارشد دانشگاه UCL مطرح شد.

تفاهمنامه امضا شده نیز به منظور مطالعه درباره همگرایی انرژی در حوزه انرژی خزر و بهره بردن از موقعیت ژئوپلتیکی ایران در این زمینه است؛ انتظار امضا کنندگان تفاهمنامه دعوت از کشورهای منطقه خزر برای پیوستن به شبکه انرژی خزر است.

604/601

کد خبر: 655247

وب گردی

وب گردی