بازسازی خط لوله مارون- اصفهان مستلزم تامین نقدینگی است

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد اجرای پروژه نوسازی و بازسازی خط لوله مارون- اصفهان و دیگر خطوط فرسوده انتقال نفت و فرآورده نیازمند تامین نقدینگی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، عباسعلی جعفری‌نسب با بیان این‌که یکی از مهمترین چالش های پیش‌روی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تامین نقدینگی است، به خبرنگار شانا گفت: با پی‌گیریهای صورت گرفته امیدواریم امسال مساعدتهای لازم برای تامین اجرای پروژه‌های این شرکت صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که تامین نقدینگی شرکت در سالهای ٩٣ و ٩٤ از محل پنج درصد عوارض افزایش قیمت فرآروده‌ها برای بازسازی و نوسازی خطوط لوله صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد: با تحقق اعتبارات و تامین نقدینگی از محل پنج درصد عوارض افزایش قیمت فرآروده‌ها در بودجه امسال پروژه‌های در حال اقدام به مرحله اجرا برسد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، از دیگر چالش های پیش‌روی این شرکت را تامین نیروی انسانی اعلام کرد و افزود: هر سال تعدادی از نیروهای انسانی با تجربه به سن بازنشستگی می‌رسند و از مجموعه نفت خارج می‌شوند که رفع این مشکل نیازمند تربیت و جایگزینی نیروهای جوان و کارآمد در این صنعت است.

وی، با تاکید بر این‌که جذب نیرو متناسب با نیازهای شرکت صورت گرفته و خروج یک نیرو به دلیل بازنشستگی یا هر دلیل دیگر شرکت را دچار مشکل می‌کند، اظهار کرد: با توجه به پویایی و گستردگی فعالیت های شرکت ضرورت دارد که نیروهای جدید جذب شوند تا با آموزش و تربیت نیروی کارآمد و حرفه ای اجرای عملیات انتقال مواد نفتی تداوم یابد.

جعفری‌نسب با بیان این که انتقال پایدار نفت خام و فرآورده و تامین خوراک هفت پالایشگاه بزرگ در شهرهای مختلف کشور و حفظ ظرفیت انتقال جزو وظایف اصلی این شرکت است، اعلام کرد: اجرای برنامه نگهداری و تعمیرات به موقع تجهیزات، ماشین آلات و خطوط لوله از جمله برنامه‌های مستمر و منظمی است که در مناطق مختلف تعریف شده و انجام می گیرد.

وی، میانگین عمر لوله‌های انتقال نفت مدفون در خاک را بیش از ٣٥ سال اعلام کرد و گفت: نتیجه برنامه‌های نگهداری و تعمیرات تعریف شده در بخشهای مختلف این است که با وجود عمر بالای خطوط لوله انتقال همچنان در شرایط خوب عملیاتی از آنها بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تعویض بخشهایی از خطوط لوله و انجام پیگرانی هوشمند را از فعالیتهای در دست اقدام شرکت اعلام کرد و افزود: امسال بازسازی و نوسازی برخی از خطوط لوله و جایگزینی قطعات فرسوده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: پارسال ١٢٠ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده معادل ٥٦ میلیارد تن کیلومتر از طریق خطوط لوله انتقال یافته است که از این میزان ٦٣,٥ میلیارد لیتر آن نفت خام و ٥٦.٥ میلیارد لیتر آن مربوط به فرآورده‌های نفتی بوده است.

به گفته جعفری نسب، میزان نقل و انتقالات به دلیل توسعه گازرسانی و افزایش تولید گاز موجب کاهش مصرف سوخت مایع و فرآورده‌های نفتی خصوصا در بخش نیروگاهی شده است.

وی به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی از سالهای گذشته در شرکت آغاز شده است و امسال نیز با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: این امر با تامین هر چه بیشتر قطعات و خدمات بخش فنی از داخل کشور می تواند آسیب پذیری ما را کاهش داده و اتکای ما را به توانمندیهای داخلی بیشتر کند.

وی تصریح کرد: در بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی، ارتقای بهره وری و مدیریت هزینه‌ها می تواند افزایش کمی و کیفی فعالیت ها و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد.

604/601

کد خبر: 655253

وب گردی

وب گردی