حجت الله ایوبی در پاسخ به ایسکانیوز:تلاش می کنیم در فیلم مولانای هالیوودی نقش داشته باشیم/نمی توانند بدون مراجعه به گنجینه ایرانی فیلم بسازند

مراسم امضا تفاهمنامه پروژه VOD (سند) بین موسسه رسانه های تصویری، نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان و شرکت های تجمیع کننده محتوا و خدمات ویدئویی، امروز صبح، یکم تیرماه در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز درمورد اینکه چرا فیلمی از مولانا در ایران ساخته نمی شود گفت: از زمانی که من وارد سازمان سینمایی شدم، ما این موضوع را هم تشویق کردیم و هم صحبت هایی کردیم و چند فیلمنامه هم خود من خواندم.

وی افزود: در میان فیلمنامه هایی که برای من آمد و با اساتید آنها را بررسی کردیم، یکی از آنها که کم هزینه تر و جمع و جور تر است را امیدواریم به نتیجه برسد. معمولا پروژه های خیلی خیلی پرهزینه ای بودند و فیلم های تاریخی تلقی می شوند و باید آن دوران بازسازی شود و خب وضعیت بودجه های ما را می دانید! همین آقای داود نژاد دو سال قبل طرح دادند و پروژه های مشترکی مطرح شد، اما با امکانات حداقلی مان برای کارهای بزرگ اینچنینی مشکل داریم،

ایوبی ادامه داد: بدون خجالت بگویم خیلی جاها پروژه های مشترک را کلید میزنیم وقتی به بخش عملیاتی می رسیم و می خواهیم سهم داشته باشیم، حتی نمی توانیم پنج درصد سهم داشته باشم، چون طرف مقابلمان بودجه بسیار بسیار زیاد چند میلیون دلاری دارد.

وی گفت: ولی در هر صورت امیدواریم این اتفاق بیفتد، چند فیلمنامه خوب ارائه شده و این از کارهایی است که آرام آرام باید پیش رود و انشاء الله جواب می دهد. کارهایی هم که دیگران می کنند تلاش هایی می کنیم در این فیلم مولانایی هم که در هالیوود ساخته می شود تلاش می کنیم تا هرچقدر می توانیم بر آن تاثیر بگذاریم و سعی کنیم قرائت و روایتی درست از زندگی حضرت مولانا را تا آنجایی که می توانیم ارائه دهیم .چون نگاه درست نگاه ایرانی است درست است مقبره مولانا جای دیگری است اما علم و دانش او در ایران است و نمی توانند بدون مراجعه به این گنجینه عظیم پژوهش های ایرانی فیلمی درست بسازند.

ایوبی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره آخرین وضعیت قاچاق فیلم‌ها گفت: در یک سال گذشته تقریبا هیچ شکایتی از فیلمسازانی که بگویند فیلمشان قاچاق شده نداشتیم و امروز معضل قاچاق فیلم‌ها با مدیریت آقای ابطحی تقریبا حل شده است و فقط هفته پیش یک مورد بود که حل شد البته مبارزه باقاچاق یک اراده و عزم جمعی می‌خواهد و من همین جا از نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای این کار تشکر می‌کنم.

او در پاسخ به سوالی درباره تغییر رویکرد شورای صدور پروانه نمایش و و پروانه ساخت گفت: هیچ مسئله جدیدی اتفاق نیفتاده است و ما تغییر رویکردی نداشتیم ما یک شورای پروانه نمایش داریم که تنها مرجع صدور و تصمیم‌گری درباره فیلم‌ها است و با‌‌ همان حساسیتهای که سالهای قبل وجود داشته است فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

ایوبی درباره فلیم بارکد نیز گفت: یک فیلمی نمایش داده شد بعد مشخص شد که موسیقی فیلم مشکل دارد و با هماهنگی بین تهیه کننده فیلم و شورای صدرو پروانه نمایش و با هدف صیانت از سینما و جلوگیری از تنشهای که برخی می‌خواهند دوباره وارد سینما کنند یک اصلاح کوچکی به فیلم وارد شد

رئیس سازمان سینمایی درباره فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا به کار گردانی عبدالرضا کاهانی گفت: من این فیلم را ندیدم ولی و‌‌ همان شورای که پروانه نمایش به خیلی فیلمهای دیگر می‌داده است به این فیلم پروانه نمایش نداده است البته من فیلم را ندیدم و قضاوتی نمی‌کنم اما این فیلم قطعا پروانه ساخت داشته است اما پروانه ساخت و پروانه نمایش دو مقوله جدا است و بادی دلیل پروانه نگرفتن فیلم را از اعضای شورا پرسید.

ایوبی در پاسخ به سوالی درباره گفتگو و تعامل با صدا و سیما و پخش تیزرهای فیلم‌ها بیان کرد: به تحولات جدید صدا و سیما خیلی امیدوارم و بزودی دکتر علی عسگری را می‌بینیم و مجموع رویکرد‌ها را مثبت می‌بینم. صدا و سیما و سینما دوبال اصلی فرهنگ و هنر کشور هستند و باید باهم همکاری کنند البته گفتگوهای نیز خود اقای جنتی با علی عسگری داشتند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: اما نکته‌ای که بگویم این است که تبلیغات خیلی از فیلم‌ها دیگر ازماهواره پخش نمی‌شود اما تاثیری روی فروش نداشت

وی در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیشهای حقوقی مدیران سازمان سینمایی گفت: من خیلی دوست دارم که این فضای ارامش در سینما را حفظ کنیم ما امادگی داریم فیشهای قبلی مدیران فعلی و قبلی را منتشر کنیم و هر چند این کار‌ها را خیلی درست نمی‌دانیم اما اگر این کار را بکنیم شما‌ها متحیر می‌شوید.

او درباره اعضای جدید کمیسیون فرهنگی مجلس و اینکه فردی از جبهه پایداری رییس کمیسیون شده است نیز اظهار داشت: ما در عرصه فرهنگی و هنر و پایدار هستیم و اقای پژمانفر هم چند سال در کمیسیون فرهنگی حضور داشتند و به هر حال زبان مشترک داریم و مسائل ما را می‌دانندو ما مشکلی خاصی با کمیسیون فرهنگی نداریم و به یک ادبیات و و گفتگوی مشترک رسیدیم و برای این کمیسیون هم مشکل خاصی نیست و همه را همراهی می‌کنیم

وی درباره قول روحانی درباره نمایش فیلمهای که توقیف شده بودند گفت: من یادم نمی‌‌اید که آقای روحانی در ابتدای امدنش چنین قولی داده باشد اما تعداد فیلمهای که بدون دلیل رد دولتهای قبل اکران نشده در این دولت اکران شده است.

ایوبی درباره اجرای طرح افطار تا سحر با تشکر از ناجا اظهار داشت: استقبال بسیاری خوبی بود وسینما‌ها خوب می‌فروشند و در مجموع استقبال خوبی صورت گرفت و فیلمهای روی پرده برای همه سلایق است و سبد سینمای ایران پر و پیمان است

وی درباره اصلاح فیلمهای روی پرده نیز گفت: اصلاح فیلم‌ها و بازبینی فیلم‌ها روی پرده اصلا صحت ندارد.

502502

کد خبر: 655265

وب گردی

وب گردی