مافی:انتخابات الکترونیکی باید در لایحه جامع قانون انتخابات دیده شود

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث مربوط به انتخابات الکترونیکی در قوانین جامع گذشته نیامده، که لازم است این موضوع با تغییرات لازم انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص اینکه آیا با وجود ابلاغ اصلاح قانون انتخابات مجلس نیازی به تدوین لایحه وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: قانون انتخابات مدت هاست که باید تغییراتی در آن ایجاد شود برخی از مواد آن نیاز به اصلاحیه دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، بیان کرد: تهیه اصلاحیه هایی در برخی مواد از قانون انتخابات فعلی منافاتی با لایحه جامع قانون انتخاباتی که باید در آینده تهیه شود، ندارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر اصلاحی در این زمینه می تواند موثر باشد. با توجه به اینکه در سال آینده دو انتخابات برگزار می شود، نیاز است که اصلاحات قانون انتخابات انجام شود.

مافی با بیان اینکه در لایحه جامع قانون انتخابات باید موضوعاتی که در این مورد نیاز بوده دیده شود، گفت: با توجه به اینکه در گذر زمان نیاز به تغییرات دیده می شود، باید قوانین همگام با تغییرات ایجاد شده، انجام شود.

وی افزود: مباحث مربوط به انتخابات الکترونیکی در قوانین جامع گذشته نیامده است که لازم است این موضوع در لایحه جدید لحاظ شود تا تغییرات لازم انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم با بیان اینکه لایحه ای باید تنظیم شود، تاکید کرد: در صورت ایجاد تغییرات کارشناسی شده در قوانین مرتبط، انتخابات دقیق تر از گذشته انجام شود.

203/201

کد خبر: 655316

وب گردی

وب گردی