عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه با ابزارهای متنوعی که در اختیار دارد تحریم آمریکا به دلیل معامله اس ۳۰۰ با ایران را بی اثر خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت علی نجفی خوشرودی با اشاره به فشار کنگره به اوباما برای تحریم روسیه به دلیل فروش سامانه اس 300 به ایران، اظهار داشت: اینگونه اقدامات آمریکایی ها و به ویژه کنگره اتفاق جدیدی نیست و مسبوق به سابقه است.

نماینده مردم بابل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها در سال‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قوانین و مصوبات مختلفی را برای تحریم ایران و کشورهایی که با ایران همکاری دارند از جمله روسیه تصویب کرده اند. اما این مصوبات و تحریم ها مانع همکاری و تبادل کالا بین ایران و کشورهای دیگر نشده است.

وی گفت: تصور می کنم همانطور که در طول سالها گذشته رخ داده است، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه از ابزارهای لازم برای مقابله حقوقی، سیاست و بین المللی با این گونه اقدامات در اختیار دارد و این بار هم کنگره نمی تواند با فشار بر رئیس جمهور آمریکا روسیه را از همکاری با ایران پشیمان کند.

نجفی با اشاره به اینکه گفته می شود اوباما به دلیل حفظ برجام زیر بار این خواسته کنگره نخواهد رفت و روسیه را تحریم نمی کند، عنوان کرد: در مقاطع مختلف و به خصوص در جریام نهایی و اجرایی شدن برجام شاهد اختلافات زیادی در آمریکا بودیم از ابتدا گروهای تندرو موافق چنین توافقی نبودند.

این نماینده اظهار داشت: اکنون هم در کارزار انتخاباتی شاهد هستیم که بعضا حرف از لغو برجام مطرح می کنند که با واکشن شفاف و قاطع مقام معظم رهبری در این زمینه رو به رو شدند و عنوان کردند قصد چنین کاری ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط روسیه و آمریکا گفت: روابط این دو کشور فراتر از موضوع ایران است. آنها مناسبات متعدد و متنوعی دارند و از آنجایی که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، روسیه تلاش خواهد کرد با ابزارها و اهرم هایی که دارد مصوبات آمریکا را بی اثر خواهد کرد.

203/201

کد خبر: 655328

وب گردی

وب گردی