سلب تابعیت رهبر شیعیان   بحرین برای رژیم آل خلیفه گران تمام می شود

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: رژیم بحرین تنها تا مدتی می تواند با سرنیزه و اسلحه در پناه آمریکا به سرکوب بپردازد اما دیری نخواهد پایید که یک انفجار بوجود خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، در پی اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که منجر به واکنش شخصیت های متنفذ و تاثیرگذارجهان اسلام نسبت به این اقدام مذبوحانه و از سر استیصال رژیم آل خلیفه شد، با بیان اینکه اصولا جایگاه علما و مراجع دینی در میان همه فرق اسلامی و ادیان الهی جایگاه ویژه و برجسته ای است، گفت: در دوران غیبت و در جهان تشیع، علمای بزرگ به خصوص آنهایی که جایگاه مرجعیت دینی، فکری و سیاسی را دارند به عنوان سیاستگذاران و متولیان و کارشناسان و نظریه پردازان دینی محسوب می شوند و به همین دلیل است که مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های استکبار و نظام سلطه، برخورد با علمای انقلابی و با انگیزه مثل شیخ زکزاکی در نیجریه، شیخ نمر در عربستان و یا چهره ارزشمند جهان اسلام سید حسن نصرالله در لبنان است، عنوان کرد: اکنون همگان می بینند که شیخ عیسی قاسم که رهبریت دینی و معنوی مردم انقلابی، متدین، مسلمان و شیعه بحرین را بر عهده دارد توسط رژیم آل خلیفه مورد جفا واقع شده و از وی سلب تابعیت صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: قبل از ماجرای شیخ عیسی قاسم، رژیم آل خلیفه که حقیقتا دولتی وابسته و زیر سلطه آمریکا و انگلیس است، برخورد ناشایستی با شیخ علی سلمان روحانی انقلابی بحرینی داشت که ما امروز همچنان وی را در زندان می بینیم.

سعیدی با بیان اینکه رژیم بحرین و عامل محرک آن یعنی عربستان سعودی در منجلابی فرورفته اند که سرنوشت آنها برای خروج از این منجلاب در دستان خودشان نیست، گفت: همانگونه که شاهد بودیم، اقدام بدون محاسبه حکومت آل سعود در به راه انداختن ماشین جنگی اش در یمن و قبل از آن در بحرین، هیچ نتیجه ای جز اذیت و آزار و کشت و کشتار مردم بی دفاع و محصور کردن علمای دینی نداشت.

وی با بیان اینکه سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم که رهبریت معنوی مردم انقلابی بحرین را بر عهده دارد، برای رژیم آل خلیفه گران تمام می شود، ادامه داد: تاریخ گواه این مسئله است که بزرگترین اشتباه استراتژیک رژیم پهلوی این بود که با علما مقابله کرد و اوج این برخورد در مقابل حضرت امام (ره) بود که مقدمات سقوط رژیم شاهنشاهی را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه فشار و دیکتاتوری تنها تا زمانی می تواند در ظاهر موثر باشد، تصریح کرد: رژیم بحرین تنها تا مدتی می تواند با سرنیزه و اسلحه در پناه آمریکا به سرکوب بپردازد اما دیری نخواهد پایید که یک انفجار بوجود خواهد آمد و مردم آن دیار به خروش خواهند آمد و آنگاه هیچ چیز نمی تواند جلودار آنها باشد.

سعیدی در پایان با بیان اینکه خواسته های مردم بحرین خواسته هایی مشروع نظیر آزادی و حق رأی برای هر فرد است، تاکید کرد: رژیم آل خلیفه با تغییر تابعیت ها و با وارد کردن یک سری شهروند از کشورهای دیگر و دادن تابعیت به آنها، تاکنون همه اقدامات را برای سرکوب انقلاب مردم بحرین انجام داده ولی به طور قطع با مخاطرات جدی‌تری مواجه خواهد شد و آنجاست که دیگر نمی تواند جلوی خروش مردم را بگیرد.

203/201

کد خبر: 655368

وب گردی

وب گردی