عملیاتی سازی کاهش تلفات شبکه توزیع برق با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

مدیرعامل شرکت توزیع  برق خراسان شمالی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد نیز جز قدیمی ترین دانشگاه های استان است که توانسته است با پتانسیل و توانمندیهای ویژه مدیریتی و همچنین حضور اساتید مجرب هیات علمی از نظر کمی و کیفی علمی در استان تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا صبوری مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در نشست مشترک واحد بجنورد با شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین و بزرگترین مجموعه دانشگاهی است که در یک محیط کاملا علمی و بدون وابستگی به دولت توانسته است به خوبی اداره شود و این نشان از مدیریت خوب دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد نیز جز قدیمی ترین دانشگاه های استان است که توانسته است با پتانسیل و توانمندیهای ویژه مدیریتی و همچنین حضور اساتید مجرب هیات علمی از نظر کمی و کیفی علمی در استان تاثیرگذار باشد.

صبوری ادامه داد: گروه برق این واحد دانشگاهی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است و از دیدگاه حاکمیتی نیز بر ما تکلیف است که اگر بخواهیم امور و مسائل مهم را به صورت مهندسی پیش ببریم ارتباط عمیقی را با این مجموعه دانشگاهی داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر استمرار نشست های علمی و تعامل همه جانبه تحقیقاتی و اجرایی با دانشگاه گفت: برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب در زمینه علمی و پژوهشی این گونه نشست ها بسیار ضروری است و امیدوارم بتوانیم با همکاری استادان گروه برق این دانشگاه پروژه های شاخصی همچون انرژی های تجدیدپذیر، کاهش تلفات شبکه توزیع برق، CHP را عملیاتی سازیم.

مدیر عامل توزیع برق با اشاره به تلفات شبکه توزیع برق کشور گفت: یکی از معضلات مهم در شرکت توزیع برق مربوط به بحث تلفات شبکه ای است که این تلفات در استان در سال 93، 12.28% و در سال گذشته به 9.48% رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با تعریف چارچوبی مشخص و علمی می توانیم اعتبارات و منابع موجود را به بهترین شکل سرمایه گذاری کنیم و این خود همکاری و تعامل و نیز استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه را می طلبد.

صبوری با اشاره به پیشرفت شهرک فناوری آزاد واحد بجنورد گفت: شهرک فناوری آزاد (شفا) واحد بجنورد موقعیت مناسبی برای عرضه کار عملیاتی و تحقیقاتی دارد و شرکت توزیع برق استان نیز تا حدامکان از نظر مالی می تواند حامی این شرکت برای رسیدن به اهداف عالی علمی باشد.

دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر گسترش همکاری های مشترک پژوهش محور و تحقیقاتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با بهره‌مندی اعضای هیات علمی مجرب و با دارا بودن تعداد کثیری از دانشجو در این رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی می‌تواند در فعالیت های پژوهشی و کاربردی با شرکت توزیع برق در تعامل مستمر باشد.

فیروزنیا ضمن معرفی دانشگاه و امکانات و پتانسیل­های موجود در بخش پژوهش اظهار کرد: اینگونه تعامل ها و ارتباط با صنایع مختلف می تواند زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، شکوفایی استعدادهای جوانان علاقمند به این رشته و نیز بهره مندی از امکانات و تجهیزات قابل توجه دانشگاه را فراهم سازد.

رئیس واحد بجنورد درباره میزان پیشرفت شهرک فناوری آزاد(شفا) واحد بجنورد گفت: «شهرک فناوری آزاد (شفا) واحد بجنورد در زمینی به مساحت 38.6 هکتار در سایت جدید واحد در گلستان شهر بجنورد واقع شده است که ساختمان مرکز رشد با زیربنای ۶۲۵۰ مترمربع در ۴ طبقه در حال ساخت و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۳5 درصدی داشته است که امید است در آینده ای نزدیک با توسعه فعالیت‌های شهرک‌های فناوری آزاد شاهد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت و نیز توسعه مراکز رشد و فناوری و تاسیس و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم که این خود اقدامی موثر برای برآورده کردن نیازهای جامعه و رفع دغدغه‌های مهم از جمله موضوع اشتغال دانش آموختگان است خواهد بود.

محمد ضمیریان معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد گفت: با حضور دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و توجه به تحقیق و پژوهش بسیار قابل لمس است و مباحث کمی پژوهشی وارد مرحله کیفی سازی شده است که می توان گفت: توسعه و توجه به تبدیل علم به ثروت از استراتژی های برجسته دانشگاه محسوب می شود.

ضمیریان با اشاره به طرح های پژوهشی در دست اقدام واحد گفت: ایجاد گلخانه هیدروپونیک، ایجاد نیروگاه برق 20 کیلو وات، ساخت ماشین مکانیزه جمع آوری شن از طرح های پژوهشی واحد می باشد که امید است با انجام مراحل پایانی این طرح ها اجرایی شوند.

معاون پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: طرح علل ایجاد ریزگردها و راهکارهای وقابله با آن در استان خراسان شمالی، از جمله طرح های پژوهشی در حال پیگیری است که با اتمام مراحل پایانی، این طرح با مشارکت اداره کل محیط زیست استان عملیاتی خواهد شد.

وی ضمن بیان فعالیت های سامان آزمایشگاهی همکار آزاد(ساها) واحد بجنورد گفت: ارائه خدمات آزمایشگاهیی پیشرفته به استادان، دانشجویان و پژوهشگران، شبکه سازی ایجاد و توسعه سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد در سطح استانی و سراسری، استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در بخش آزمایشگاه ها و کارگاه ها، استانداردسازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها مطابق با استاندارهدای بین المللی از ویژگی های سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد است که واحد بجنورد نیز با دارا بودن 7 مجموعه آزمایشگاهی توانسته است 1010 دستگاه آزمایشگاهی را در این سامانه ثبت کند.

در پایان مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی به همراه معانان و نیز مسئولان واحد بجنورد از مجموعه بزرگ آزمایشگاه ها و کارگاه های این واحد دانشگاهی بازید کردند.

20101

کد خبر: 655406

وب گردی

وب گردی