ورود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مدارس ابتدایی از مهر ۹۵

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش دبستانی یک دوره رسمی است و از ضوابط قانونی تبعیت می‌کند گفت: در طول تابستان تنها مهد کودک‌های مراقبتی زیرمجموعه بهزیستی فعال هستند و پیش دبستانی‌ها فعالیت تابستانه ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دیمه‌ور در پاسخ پرسشی درباره فعالیت‌های تابستانه مراکز پیش دبستانی، گفت: پیش دبستانی‌های وابسته به آموزش و پرورش از ضوابط و مقررات قانونی تبعیت می‌کنند.

او افزود: پیش دبستانی یک دوره رسمی است که همانند مقطع ابتدایی از ابتدای مهر ماه آغاز بکار می‌کند و تا پایان خرداد پذیرایی نوآموزان است بنابراین در این دوره نیز برابر برنامه مصوب رسمی عمل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته زمان یک روز تحصیل در پیش دبستانی به دلیل شرایط سنی ۳.۵ ساعت در نظر گرفته شده است، گفت: بنابراین در طول تابستان تنها مراکزی که مهدکودک هستند و وظیفه مراقبتی دارند فعال هستند. هر چند تا این لحظه مهدکودک‌ها هنوز زیرنظر وزارت آموزش و پرورش نیستند و توسط بهزیستی و وزارت رفاه اداره می‌شوند.

دیمه ور در ادامه درباره وضعیت تأمین نیروی انسانی در مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی پیش رو گفت: در مهر ماه سال ۹۵، از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و حدود ۱۰۰۰ نفر از محل جذب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی به مدارس ابتدایی می‌پیوندند.

او افزود: امسال رشد جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در جمعیت دانش آموزی دوره ابتدایی داریم و شمار آن بر اساس برآوردها به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد و در راستای پوشش حداکثری در دوره ابتدایی تلاش می‌کنیم.

20104

کد خبر: 655505

وب گردی

وب گردی