مستند «آپارتاید سلامت»  در برنامه   «دریچه»

مستند «آپارتاید سلامت» درباره تاثیر بحران اقتصادی و طرح های اقتصاد ریاضتی بر نظام سلامت اسپانیا، در قالب برنامه «دریچه» از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به‌ نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، برنامه «دریچه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زهرا کشاورزی این هفته مستند «آپارتاید سلامت» را برای پخش در نظر گرفته است.

این مستند در کشور اسپانیا ساخته شده و به تاثیر بحران اقتصادی و طرح های اقتصاد ریاضتی بر نظام سلامت این کشور می پردازد. با بروز مشکلات اقتصادی، اقشار کم درآمد، ضعیف و مهاجران اولین گروهی بودند که با مشکل روبرو شدند. با بروز تغییراتی در ساختار و قانون بیمه سلامت اقشار ضعیف جامعه از دسترسی به خدمات پزشکی نیز محروم شدند. این موضوع حتی باعث مرگ بیماران هم شد که اعتراضات گسترده ای به دنبال داشت.

طبق ماده 25 اعلامیه جهانی حقوق بشر، حق بر سلامت به عنوان حق هر انسان قید شده که برای استیفای سایر حقوق بشری نیز ضروری قلمداد می‌شود. در مقدمه اساسنامه سازمان بهداشت جهانی حق هر انسان برای دسترسی به بالاترین سطح ممکن سلامتی به رسمیت شناخته شده‌است. اما با تبدیل پزشکی به صنعتی جهانی و تجاری، سالانه میلیونها انسان بیمار در سراسر دنیا از حق دسترسی به امکانات پزشکی محروم می شوند.

برنامه «دریچه» با اجرای آسا اسفندریاری پنجشنبه سوم تیر ساعت 23 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه چهارم تیر ساعت 8 صبح و یکشنبه ششم تیر ساعت 15 خواهد بود.

508502

کد خبر: 655568

وب گردی

وب گردی