امیر پوردستان: کارکنان نیروی زمینی ارتش  امتحان پس داده، رزمنده، غرنده و دلاور هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس حضور فعال و گسترده داشت و دو و نیم میلیون نفر را آموزش داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تکریم و تجلیل از امرا و فرماندهان پیشکسوت نیروی زمینی ارتش با حضور فرمانده و جانشین نیروی زمینی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی، فرماندهان، امرا و پیشکسوتان این نیرو در تالار سروناز برگزار شد.

امیر احمدرضا پوردستان ضمن تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: ماه رمضان ماهی است که خداوند در اختیار بشریت به طور عام و مسلمانان به صورت خاص قرار داده و این افتخاری است برای ما که مهمان خدا باشیم و باید نهایت بهره را از این ماه ببریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به روایتی از شب عاشورا بیان داشت: در شب عاشورا حضرت زینب کبری(س) خدمت امام حسین (ع) رسیدند و فرمودند برادر جان؛ من نگران شما هستم آیا این یاران شما با شما خواهند ماند و شما را تنها نخواهند گذاشت؟ امام حسین (ع) در حالی که مشغول تیز کردن شمشیرشان بودند و شعری را در مزمت دنیا زیر لب های مبارکشان زمزمه می کردند در جواب فرمودند: آنها را آزمایش کردم و ندیدم مگر دلاور، غرنده، رزمنده، مستحکم و پا برجا و اینها به کشته شدن در رکاب من علاقه مندتر هستند از طفل به شیر مادر. اهداف امام از این جمله علاوه بر اینکه می خواستند به خواهرشان آرامش بدهند این بود که یاران باوفایشان را به تاریخ معرفی کنند و برای نسل های آینده و کسانی که می خواهند در رکاب امام زمانشان باشند الگو سازی کنند.

وی افزود: حال من به عنوان کوچکترین سرباز و شاگرد مکتب اباعبدالله(ع) عرض می کنم زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و استکبار فراخوان داد و نیروهایش را احضار کرد و ناامنی های گسترده ای را در استان های مرزی با محوریت شمال غرب آغاز کردو آن زمانی که رژیم بعث با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل مرزهای کشور ما را مورد تعدی قرار داد، حضرت امام خمینی(ره) ندای تاریخی هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را از حسینیه جماران تکرار کردند اولین کسانی که لبیک گفتند کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند که همسر و فرزند را رها کردند و به دفاع از کشور پرداختند و تقدیم دو هزار شهید نیروی زمینی قبل از شروع جنگ تحمیلی نشان از عمق تقوا و تدین و حضور پررنگ و اثر گذار نیروی زمینی ارتش دارد.

پوردستان تاکید کرد: این افتخارات چه گفته بشود چه نشود، در برگ های تاریخ با خط زرین نوشته شده که نیروی زمینی ارتش در کردستان و آذربایجان غربی چه رشادت هایی کرد و شما و پیشکسوتان مدال های افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: هنوز یگان‌های نیروی زمینی در مقابله با اشرار و ضد انقلاب در کردستان بود که نا امنی های مرزی شروع شد و نیروی زمینی قهرمان قبول مسئولیت کرد و در آن شرایط سخت که مورد بی مهری بسیاری از مسئولین دولتی بود و دولت بنی صدر سنگین ترین ضربه ها را با نقل و انقالات و تقلیل خدمت سربازی و ... به نیروی زمینی وارد کرده بود و این نیرو با کاستی های فراوان اعتباری و پرسنلی روبرو بود اما مردانه ایستاد و از عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شایستگی دفاع کرد. این ها برگ های زرین از افتخارات بی شمار نیروی زمینی ارتش است که اگر بخواهیم صفحات آن را لیست کنیم صفحات مثنوی هفتاد من کاغذ لازم است.

پوردستان افزود: از افتخارات نیروی زمینی در دفاع مقدس همین بس که از دالان پرداغ مرز مشترک ایران، ترکیه و عراق تا دهانه اروند از ابتدا تا پایان جنگ در اختیار نیروی زمینی ارتش بود، در تمامی عملیات ها حضور فعال و گسترده داشت و دو و نیم میلیون نفر را پذیرش کرد و آموزش داد و به جبهه ها فرستاد. این برای نیروی زمینی افتخاری بزرگ است.

فرمانده نیروی زمینی در پایان سخنانش اظهار داشت: کارکنان نیروی زمینی ارتش مصداق عینی و عملی فرمایش امام حسین (ع) هستند که فرمودند: امتحان پس داده، رزمنده، غرنده و دلاور هستند. عزیزانی که همیشه گوش به فرمان رهبرشان هستند و همه دغدغه اشان این است که آیا مولا و فرمانده اشان از آن ها راضی است و آیا توانسته اند لبخند رضایت را برسیمای نورانی رهبرشان بنشانند؟ و در این گذر تاریخ، خیلی از بزرگان نیروی زمینی دعوت حق را در اوج غربت و مظلومیت لبیک گفتند که یاد و خاطره آن اسوه های صبر و مقاومت را گرامی می داریم.

203/201

کد خبر: 655654

وب گردی

وب گردی