احمد دنیامالی: نباید مردم را با قوانین سختگیرانه اذیت کرد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: نباید مردم را با قوانین سختگیرانه اذیت کنیم اراضی وجود دارد که بیش از ۳۰ سال است به دلیل قوانین سختگیرانه فریز شده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر ، احمد دنیامالی با اشاره به اینکه اگر نگاهی به وضعیت تملک و حفظ باغات کن بیندازیم می بینیم که درختان کنونی و محیط زیست این منطقه با خون دلی حفظ شده، اما هنوز برخی از اهالی نسبت به سیاست های اجرا شده اعتراض دارند،گفت: دو بحث در زمینه حفظ باغات مطرح است. نخست قوانین بالادستی بسیار موجز و قوی که قانون گذار در پی آن به مراجع قضایی امکان برخورد با متخلفان را داده است.

او ادامه داد: اما اصل قضیه ای که در زمینه حفظ باغات مطرح است این است که یک سری از فضاهای سبز شهر تهران که در تملک اشخاص است، به دلیل تعریف شدن طرح یا حقوق مکتسبه ای از مردم گرفته می شود. به طوری که براساس قوانین شهرداری تنها ۵ سال وقت دارد تا به منظور تملک باغی، حقوق مردم را پرداخت کند و در این مدت این فضاها به اصطلاح فریز می شوند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از املاک منطقه ۲۰ و در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گرفتار این قوانین هستند، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید در نظر داشته باشیم که هر محدودیتی برای مردم ایجاد می کنیم، در کنارش یک راهکار نیز در نظر بگیریم. ضمن آنکه باید عدالت را در برخورد با فردی که درختان ملکش را حفظ کرده با فردی که درختان مورد تملکش را نابود کرده است، اجرا کنیم.

دنیامالی گفت: شهرداری تهران سال گذشته در منطقه یک حدود ۱۰۰ هکتار باغ و فضای سبز خریداری و تملک کرد. اقدام حائز اهمیتی که به پارلمان شهری یادآوری می کند اگر قرار باشد باغات تهران حفظ شود، شورا باید منابع مالی را تامین کند و در اختیار شهرداری بگذارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با تاکید بر اینکه نباید مردم را با قوانین سختگیرانه اذیت کنیم، ادامه داد: در ملاقات های مردمی بارها شاهد هستیم که اراضی وجود دارد که بیش از ۳۰ سال است به دلیل قوانین سختگیرانه فریز شده اند. بطوریکه مالکان این زمین ها نه می توانند بناهایشان را نوسازی و بازسازی و نه به فروش برسانند. این خود مشکل زا است. از همین رو یادآوری می کنم وقتی طرح های موضوع تعریف می کنیم باید به صورت متناسب منابع را نیز در اختیار مجریان بگذاریم ضمن آنکه قوانین باید واقع بینانه باشند تا بر اساس واقعیت ها پاسخگوی مردم باشیم.

20103

کد خبر: 655725

وب گردی

وب گردی