نامه یک داروخانه برای تجویز داروهایی که انقضایشان نزدیک بود / عکس

معاون اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره انتشار نامه مسوول فنی یک داروخانه‌ بیمارستانی و توصیه به تجویز پنج دارو که تاریخ انقضای آنها نزدیک بوده، توضیح داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، اخیرا نامه‌ای از سوی مسئول فنی یک داروخانه‌ بیمارستانی خطاب به یکی از پزشکان این بیمارستان در فضای مجازی منتشر و در آن با ذکر نام چند دارو (تزریقی و خوراکی) اعلام شده که تاریخ انقضای این داروها نزدیک است و درخواست شده که در نسخ دارویی بیماران، تجویز داروهای مذکور مد نظر قرار گیرد.

دکتر مصطفی کریمی، معاون اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در این باره گفت: این نامه از طرف مسئول فنی داروخانه صرفاجهت اطلاع رسانی بوده و یادآوری کرده که تاریخ انقضا این داروها نزدیک است که این هم مسئله خاصی نیست.

او در این باره افزود: از آنجا که بسیاری از رویه‌های معمول در فضاهای تخصصی می‌تواند برای عموم جامعه ناآشنا باشد، ممکن است این موضوع هم به دلیل عدم آگاهی لازم، غیر معمول جلوه کند.

کریمی تاکید کرد: بر این اساس همواره پیشنهاد ما این است جهت جلوگیری از تشویش اذهان، در گام نخست مسائل فنی و تخصصی در بطن جامعه مطرح نشود، ثانیا اینکه رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست و جلوگیری از شایعات کمک کنند که از کاه، کوه ساخته نشود.

20106

کد خبر: 655727

وب گردی

وب گردی