19 لیسانس وظیفه قربانی اتوبوس مرگ/ آمار مجروحان حادثه واژگونی دو دستگاه اتوبوس به ۸۰ نفر رسید

سحرگاه چهارشنبه جاده کرمان به شیراز در دو حادثه جداگانه شاهد سقوط و واژگونی مرگبار دو دستگاه اتوبوس و کشته و زخمی شدن بیش از 40 مسافر بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران در نخستین حادثه که ساعت یک و 20 دقیقه بامداد چهارشنبه در نزدیکی شهرستان نی‌ریز رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو در حالی که مسیر شرق به غرب محور سیرجان به نی‌ریز را طی می‌کرد، در گردنه «لایرز» از جاده منحرف شد و به دره 20 متری سقوط کرد. این اتوبوس که از پادگان آموزشی 05 کرمان راهی اهواز بود حامل سربازان لیسانس وظیفه بود که بر‌اثر این حادثه دلخراش 19 سرباز جان باختند.


همزمان با اعلام خبر به پلیس، نیروهای آتش‌نشانی و‌ هلال احمر راهی محل حادثه شدند. اما در این تصادف 16 نفر در محل حادثه و 3 نفر در بیمارستان جان باختند. 17 مسافر نیز مجروح شدند که برای درمان به بیمارستان شهدای شهرستان نی ریز منتقل شدند. کارشناسان علت این حادثه را سرعت زیاد اتوبوس و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و شیب جاده اعلام کردند. گفته می‌شود در باک اضافی- زاپاس- این اتوبوس نیز دو نفر افغانی به همراه مقادیری کالای قاچاق شامل سیگار، انبه و...مخفی شده بودند.
علت سقوط اتوبوس اززبان پلیس
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که کشته شدگان و مصدومان حادثه اتوبوس در نی‌ریز فارس، سرباز بودند. سرهنگ نادر رحمانی ضمن اعلام این خبر در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این اتوبوس از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود.رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد اینکه اتوبوس متعلق به چه نهادی بوده ،گفت: اتوبوس شخصی اما در اختیار پادگان «05» ارتش در کرمان بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند که از این پادگان به مقصد اهواز در حال حرکت بودند.رحمانی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است ،اظهارداشت: کارشناسان، خستگی یا خواب‌آلودگی راننده یا نقص فنی را علت اصلی حادثه می‌دانند.


حال 8 مصدوم وخیم است
سخنگوی اورژانس کشورنیز از وخیم‌بودن حال 8 تن از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان «05» ارتش در استان فارس خبر داد.
مجتبی خالدی، در خصوص آخرین آمار سربازان فوت شده در حادثه سقوط اتوبوس گفت: از میان 58 نفر سرنشین این اتوبوس، تکنیسین‌های اورژانس با 16 فوتی در صحنه تصادف روبه‌رو شدند. سه نفر از مجروحان نیز در بیمارستان فوت کردند که در مجموع شمار قربانیان 19 تن شد و 42 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
به گفته سخنگوی اورژانس کشور، 22 نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان رجایی شیراز و مابقی نیز به بیمارستان های شهدای نی ریز، امام خمینی(ره) استهبان منتقل شدند.همچنین هویت 4 نفر دیگر از کشته شدگان که لباس بلوچی به تن داشته اند هنوز شناسایی نشده اند و حال 5 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.
دومین حادثه
حادثه دوم نیزساعت 2 و 20 دقیقه بامداد چهارشنبه در همان مسیررخ داد. این بار یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در اطراف شهرستان سروستان به علت بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده، از جاده خارج و واژگون شد. در این حادثه نیز 6 نفر از مسافران اتوبوس مجروح و به بیمارستان شیراز منتقل شدند.سرهنگ «کسری سیروسی» فرمانده پلیس راه شمال استان فارس در این باره گفت: بررسی‌های کارشناسی درباره علت حادثه ادامه دارد.
واژگونی سومین اتوبوس
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سانحه واژگونی اتوبوس که شامگاه سه‌شنبه در مسیر کاشان- اصفهان رخ داد، ۳۶ مصدوم داشت. سید محمدحسین مکی با اشاره به اینکه این سانحه شامگاه سه‌شنبه در اتوبان کاشان-نطنز حوالی روستای خرمدشت رخ داد و 36 مصدوم برجا گذاشت، اظهار داشت: حدود 8 تیم عملیاتی به همراه 16 امدادگروکارشناس با اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. نیروهای عملیاتی تمامی 36 مصدوم در محل تصادف را با ثبات کردند و مجروحانی که نیاز به بررسی بیشتر جراحت آنها بود به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند که به امدادرسانی پرداختند.
گفته شده ترکیدگی لاستیک علت اصلی سانحه بوده است.

اسامی 15 سرباز جانباخته

پزشکی قانونی استان فارس، اسامی 15نفر از قربانیان حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به دره را اعلام کرد.براساس این گزارش تاعصردیروزاجساد 15نفراز قربانیان شناسایی و برایشان جواز دفن صادر شد.
اسامی 15 قربانی به شرح زیر است:


1- علی فتحی نژاد


2- ابراهیم مراد زاده


3- منصور صفری


4- مهدی کریمی


5- آرمان ایمانی


6- سیدعلی دهقانیان


7- محمدحسین بخشی


8- سیدامین اشرف


9- ابراهیم شفیعی


10- وحید خانی


11- سعید امیدواری


12- ماجد حافظی


13- رحیم سجادیان


14- وحید قاسم‌پور


15- امین انصاری

105105

کد خبر: 655902

وب گردی

وب گردی