دانشگاه های کشور میزبان مردم در شب‌های قدر/جزییات

دانشگاههای فردوسی، اصفهان، تهران، علم و صنعت، تربیت مدرس، شهید بهشتی،امیر کبیر و امام صادق (ع) در شب‌های نوزدهم، بیست یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان امسال میزبان دانشگاهیان و عموم مردم برای برگزاری مراسم شب‌های قدر هستند.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم شب احیا در دانشگاه "تهران" در هر یک از سه شب‌ از ساعت 22 با برگزاری نماز قضا به صورت جماعت به امامت حجت الاسلام قاضوی آغاز شده و با تلاوت قرآن و دعای جوشن کبیر با قرائت حاج مصطفی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام قرائتی و با قرآن به سر گرفتن به پایان میرسد. دانشگاه تهران معمولا هر ساله در این شبها شاهد حضور 20 تا 25 هزار نفر شرکت کننده است که این شرکت کنندگان در مسجد دانشگاه و خیابان های اطراف حضور به هم می‌رسانند.

همچنین مسجد دانشگاه تهران برنامه هایی برای کودکان سه تا 12 سال حاضر در مراسم در نظر گرفته است که به فراخور مناسبت آن روز ، مسائل دینی و ادعیه و.... را با زبان کودکانه ، اجرای نمایشها و انجام بازی های مختلف به آنها آموزش می‌دهد. برای دانشجویان خوابگاهی و علوم پزشکی شرکت کننده نیز وسایل ایاب ذهاب در نظر گرفته شده است.

مراسم شب های قدر در مسجد دانشگاه سید الشهدای علم و صنعت

مراسم شب های قدر در مسجد دانشگاه علم و صنعت نیز با تلاوت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر ، مراسم قرآن به سر گرفتن و سخنرانی حجت الاسلام بلندی، حجت الاسلام ابراهیم نژاد و حجت الاسلام کریمی و مداحی برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم که در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است و پیشبینی می‌شود بنا بر روال سالهای گذشته حدود 3000 نفر در این مراسم شرکت کنند.

شب های قدر در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه امیرکبیر امسال و در شب های احیا میزبان سخنرانی حجت الاسلام گمار و مداحی مداحان اهل بیت (ع) است. این مراسم از ساعت 22:30 آغاز و در ساعت 2:45 پایان می یابد. شرکت در این مراسم برای دانشجویان آزاد بوده و برای عموم مردم در روزهای آتی مشخص می‌شود.

مراسم احیای شب های قدر در دانشگاه تربیت مدرس

مراسم شب های قدر در دانشگاه تربیت مدرس نیز از ساعت 22:30 در مسجد این دانشگاه با تلاوت قرآن توسط امین پویا، قاری بین المللی، آغاز می شود و با قرائت دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام فلاح رفیع رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس و مناجات و روضه ادامه می یابد و سپس با اجرای مراسم قرآن به سر گرفتن به پایان می رسد. شرکت در این مراسم برای دانشجویان، اساتید، کارمندان دانشگاه و عموم مردم آزاد است.

ویژه برنامه شب های قدر در دانشگاه فردوسی مشهد

این مراسم در شب های قدر با حضور دانشگاهیان به همراه خانواده محترمشان در محل مزار شهدای گمنام دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

محمدیان مدیر اجرائی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد درباره این مراسم می گوید: مراسم شب های قدر امسال همچون سالهای گذشته با حضور خانواده بزرگ دانشگاهیان در محل مزار شهدای گمنام پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم ، قرائت دعای جوشن کبیر توسط برادران دشت بیاض،احمدی، افخمی و سخنرانی آیت الله سائلی و مداحی حاج حسن پیرزاد برگزار می شود.

دانشگاه اصفهان

مراسم احیای شبهای قدر ماه مبارک رمضان امسال نیز در مصلای این دانشگاه برگزار خواهد شد.
طبق برنامه اعلام شده در سه شب برگزاری این مراسم در شب های ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان مصادف با روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه ۲۵، ۲۷ و ۲۹ تیرماه سال جاری

ویژه برنامه های دانشگاه اصفهان در لیالی قدر

تقوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان در رابطه با برنامه شب‌های قدر در دانشگاه اصفهان عنوان کرد: با توجه به این‌که شب‌های قدر در دانشگاه اصفهان فراتر از بحث دانشجویان و برنامه‌ای عمومی است، مثل هرسال برنامه منظم و متشکلی داریم که امسال هم به همان نحو برگزار خواهد شد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان در مورد سخنران‌های لیالی قدر، ادامه داد: اکثراً سخنران‌ها همان افرادی هستند که سال‌های قبل هم اینجا برنامه داشته و در اصفهان شناخته شده‌اند. اما در حال انجام رایزنی‌ها هستیم و بعد از قطعی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

مراسم احیای شب های قدر در دانشگاه امام صادق (ع)

مسجد دانشگاه امام صادق (ع) نیز طی شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان مراسم احیای شب های قدر را برگزار خواهد کرد.

شب بیست و یکم حجت الاسلام قرائتی و شب بیست و سوم حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سخنرانی مراسم را برعهده خواهند داشت.

حجت الاسلام میرلوحی قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و حاج امیر عباسی مداحی مراسم را برعهده خواهند داشت. مراسم از ساعت ۲۳.۳۰ در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت آغار می شود.

مراسم احیای شب های قدر در دانشگاه شهید بهشتی

مراسم احیای شب های قدر در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان، از ساعت ۲۲.۳۰ در مسجد الزهراء(س) دانشگاه شهید بهشتی آغاز می شود.

در شب بیست و یکم، حجت الاسلام سید محمد موسویان و در شب بیست و سوم حجت الاسلام سید محمود نبوی به عنوان سخنران حضور خواهند داشت .

قرائت دعای جوشن کبیر توسط دکتر فدایی و مداحی مراسم توسط حاج حمید عبداللهی و حجت الاسلام دهبان انجام می شود .

آغاز مراسم احیای شب قدر از ساعت ۲۲.۳۰ در دانشگاه شریف

مراسم احیای مسجد دانشگاه صنعتی شریف در شب های بیست و یکم و بیست و سوم از ساعت ۲۲.۳۰ آغاز و تا ۳ بامداد ادامه خواهد داشت.

در شب بیست و یکم، قرائت دعای جوشن کبیر توسط برادران شعبانی و الله بداشتی، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی دکتر سید میعاد صالحی، سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، مناجات خوانی حاج احمد عباسی، قرآن به سر حاج احمد عباسی و عزاداری حاج احمد عباسی و محمد رضا رجبی فر اجرا خواهد شد.

در شب بیست و سوم نیز، قرائت دعای جوشن کبیر توسط برادران شعبانی و الله بداشتی، قرائت قرآن توسط قاری بین المللی دکتر سید میعاد صالحی ، سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان ، مناجات خوانی استاد حسن مرصعی، قران به سر حجت الاسلام قاسمیان و عزاداری توسط حاج احمد عباسی و حاج احمد تقوایی اجرا خواهد شد.

20101

کد خبر: 655921

وب گردی

وب گردی