افشار :اعتقادی به جداسازی دانش آموزان برای ترک اعتیاد نداریم/دانش‌آموزان معتاد به کدام مراکز درمانی ارجاع می‌شوند؟

سه بیمارستان علی اصغر (ع)، امام حسین (ع) و روزبه در تهران به دانش‌آموزان معتاد خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا در حالی که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران هفته گذشته در نشستی خبری در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر راهکارهای مقابله با اعتیاد بین جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرده بود در حال کار بر روی این دانش آموزان هستیم و مشغول جداسازی آنها هستیم تا تحت درمان قرارشان بدهیم البته به گونه‌ای که به درس آنها لطمه نخورد، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به ایسنا گفت که اعتقادی به جداسازی دانش آموزان برای ترک ندارد.

پرویز افشار درباره جزئیات انتقال دانش آموزان معتاد به بیمارستانی مخصوص برای درمان و ترک به ایسنا گفت: در تهران سه بیمارستان علی اصغر (ع)، امام حسین (ع) و روزبه به این امر اختصاص داده شده است و ما با همکاری آموزش و پرورش دانش‌آموزانی را که گرفتار اعتیاد شده‌اند و تعدادشان محدود است را به این سه بیمارستان ارجاع می‌کنیم و آنها همانند بیماران عادی در این بیمارستان‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند.

او افزود: قصد نداریم در آینده مرکز ویژه درمان و ترک اعتیاد دانش آموزان راه اندازی کنیم و اعتقادی به جداسازی نداریم.

به گزارش ایسنا، آذرنیا پیش از این نرخ شیوع اعتیاد در مدارس کشور را 1.2 درصد اعلام و گفته بود: در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و در حال شناسایی دانش‌آموزانی هستیم که درگیر مصرف مواد مخدر هستند. سعی کردیم مخفی کاری و پنهان کاری در این قشر را کنار بگذاریم،

او همچنین از تشکیل کمیته‌ای با حضور نماینده بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داده و گفته بود: در حال کار بر روی این دانش آموزان هستیم و مشغول جداسازی آنها هستیم تا تحت درمان قرارشان بدهیم البته این اقدامات به گونه‌ای انجام می‌شود که به درس آنها لطمه نخورد. بیمارستان خاصی هم برای درمان دانش آموزان مصرف کننده مواد مخدر در نظر گرفته شده است که اینها پراکنده نباشند و بتوانیم به صورت متمرکز برای درمانشان اقدام کنیم.

105105

کد خبر: 655954

وب گردی

وب گردی