اسپانیا- ایسکانیوز: ملي پوشان كشورمان در ديدار افتتاحیه رقابت هاي جام جهاني بسكتبال اسپانيا ٢٠١٤ براربر ميزبان ايستاد و برابر مدعی قهرمانی با نتیجه 60-90 شکست خورد.

هفدهمين دوره از رقابت هاي جام جهاني گروه A در گرانادا اسپانيا در حالی برگزار می شود كه تيم ملي كشورمان در ديدار افتتاحيه برابر نارنجي پوشان اسپانيا به ميدان رفت.

تركيب ابتدایی تيم ايران را حامد حدادي، صمد نيكخواه بهرامي،حامد آفاق، روزبه ارغوان تشكيل دادند. اگرچه شروع كوارتر اول پاياپاي پيش رفت و ملي پوشان آغاز خوبي داشتند اما سه دقيقه پاياني تحت فشار اسپانيا قرار گرفتند و حتي به اختلاف امتياز ١٠ نيز رسيدند اگرچه در اين ديدار تنها هدف انجام يك بازي مدرن و استاندار بود و تيم ملي ايران مي بايست اين بازي را تنها بازيك اختلاف امتياز قابل قبول واگذار مي كرد.

تيم ملي اسپانيا نيز تنها براي دريافت جام قهرماني و گرفتن جايگاه امريكا به میدان پای گذاشته است.با اين اوصاف شاگردان پچیروويچ كوارتر نخست را با نتيجه ١٨/٢٧ به نارنجي پوشان اسپانيايي واگذار كردند.

قهرمان آسيا براي شروع دومين كوارتر با تركيبي از يخچالي، ساهاكيان، حدادي و كامراني وارد ميدان شد. در پایان اسپانيا با استفاده از قدرت تيمي خود و شرايط ميزباني با نتيجه ٣٣/٤٨ نيمه اول را به پایان رساندند.

سومين كوارتر با حضور حدادي، كامراني، يخچالي،جمشيدي و ساهاكيان آغاز شد. شاگردان بچیروويچ اگرچه تلاش كردند تا از بالا رفتن اختلاف امتياز جلوگيري كنند اما تغيير سيستم بازي در تايم اوت هم بي نتيجه ماند و ملي پوشان نتوانستند برابر اسپانيايي ها با قدرت بيشتري بايستند و آنها سومين كوارتر هم با نتيجه ٥٠-٧٠ واگذار كردند.

در كوارتر آخر كامراني نيز به زمين آمد و تلاش زيادي براي تيم ملي كشورمان انجام داد اما مثلث طلايي حدادي و كامراني و بهرامي بيش از اين نتوانست به تيم ملي كمك كند.

در تايم اوت نخست كوارتر چهارم نتيجه بازي ٥٤-٧٤ بود و هم چنان تيم ملي كشورمان با اختلاف ٢٠ امتياز از ميزبان جلو مي رفت. با اين حال نتيجه بازي تا اينجاي كار مثبت بود و جايگاه خبرنگاران نيز از عملكرد ملي پوشان ایران تمجيد مي كردند. بچیروييچ سرمربي تيم ايران تا آخرين لحظات كنار زمين ايستاده بود و شاگردانش را هدايت مي كرد. هم چنين او فضاي خوبي براي حضور در زمين به بازيكنان تازه و جوانش داد تا آنها هم در اين ميدان تجربه اي كسب كنند. با این حال و در پايان نتيجه افتتاحيه هفدهمين دوره از مسابقات جام جهاني90-60 به سود ميزبان تمام شد.

علاوه بر كيفيت بازي اسپانيايي ها بايد به جو سالن اشاره كرد. هوادارن اسپانيايي بي وقفه تيم ملي شان را تشويق مي كردند و با حركات نمايشي همچون موج مكزيكي و فرياد" اسپانيا اسپانيا" تمركز بازيكنان ايراني را گرفته بودند. در سوی دیگر اگرچه تعداد هواداران ايراني انگشت شمار بود و به ٣٠ نفر مي رسيد اما مواقعي كه هواداران اسپانيايي آرام مي گرفتند به تشويق تيم مي پرداختند.
کد خبر: 65598

وب گردی

وب گردی