۵۱ درصد پناهندگان زیر ۱۸ ساله هستند/ پراکندگی ۶۰میلیون پناهنده در دنیا

دبیر انجمن حامی با بیان اینکه ۶۰ میلیون پناهنده در دنیا وجود دارد، گفت: ۵۱ درصد کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، فاطمه اشرفی دبیر انجمن حامی (انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده) به مناسبت روز جهانی پناهنده در مراسمی در فرهنگسرای ابن سینا گفت: در شرایطی این روز را گرامی می داریم که متاسفانه دنیا ملتهب خشونت هایی است که سیر افراطی گرفته و شرایط را برای ادامه مهاجرت های اجباری، توسعه و تسریع می دهد.

اشرفی افزود: داشتن امید در این شرایط کمی سخت است، اما ناگزیریم با توجه به ابعاد انسانی، امید خود را حفظ کنیم.

او ادامه داد: با تمام تلاش مصلحان سیاسی، این مسیر رو به بهبود نرفته و نیاز است تجدید نظر اساسی در مسیر کاهش منازعات انجام شود و بکارگیرندگان ابزارهای مرتبط به کاهش خشونت ضروری است راهکارهای جدی‌تری را در نظر بگیرند و همدلی ها توسعه یابد.

دبیر انجمن حامی با بیان اینکه بیش از ۶۰ میلیون نفر پناهنده در دنیا وجود دارد که ۲۷ درصد آنها در آسیا و مابقی در سایر دنیا پراکنده هستند، گفت: از این جمعیت ۵۱ درصد کودکان زیر ۱۸ سال هستند که نشان دهنده نیازمندی حمایت بیش از پیش از این گروه است.

اشرفی ادامه داد: در سطح بین المللی آمار مشخصی از جوانان پناهنده وجود ندارد. نبود این آمار نشان دهنده این است که اهمیت لازم به این موضوع داده نمی شود. امیدواریم با جدی‌تر قلمداد کردن این قشر، تاثیرگذاری در بهبود شرایط کشور خود و جامعه میزبان را فراهم کنیم.

او در خاتمه گفت: چالش ها و فرصت های فراوان در مقابل این گروه انسانی وجود دارد که می توان از آن بهره مناسبی گرفت.

105105

کد خبر: 655983

وب گردی

وب گردی