تهران-ایسکانیوز: معاون امور حقوقی رئیس جمهور گفت می خواهیم اصل 113 قانون اساسی را بدون تنش و حواشی سیاسی به خاطر حفظ حقوق شهروندی مردم اجرائی کنیم.

الهام امین زاده، معاون امور حقوقی رئیس جمهور، در گفت و گوی اختصای با ایسکانیوز تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم دچار تقابل شویم و تنش ایجاد کنیم اجرای این اصل مغفول خواهد ماند.

او همچنین از ادغام هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی در معاونت حقوقی دولت یازدهم  خبر داد.

امین زاده در ادامه افزود: جلساتی را با حقوقدانان رشته حقوق اساسی که مطرح هستند برگزار کردیم و منتظریم که مسیر و خط مشی اصلی را آقای روحانی مشخص کنند.

او با اشاره به سخنرانی اخیر روحانی در اردبیل مبنی بر انجام وظیفه رئیس جمهور در خصوص اجرای قانون اساسی نیز گفت که ما حوزه هایی که مربوط به قوه مجریه است و باید مجری باشد را احسا کردیم و در جلسه ای با وزارت صنعت، نفت، کشور و سازمان محیط زیست و نیروی انتظامی بررسی کردیم که اصل پنجم قانون اساسی که مربوط به محیط زیست را چگونه اجرا کرده اند؟

او ادامه داد: نظارت حقوقی و نه نظارت سیاسی مدنظر آقای روحانی است. در دولت های قبل اجرای اصل 113 قانون اساسی به خاطر سیاسی شدن به مشکل برخورد و آقای روحانی قرار است به لحاظ حقوقی بررسی کنند که کدام اصل کامل اجرا نشده و این نظارت را انجام دهد.

او در واکنش به ادعای برخی حقوقدانان مبنی بر اینکه نظارت بر قانون اساسی به عهده شخص رئیس جمهور است و نه هیات یا معاونت خاص، گفت:اگر هیاتی تشکیل می شود در راستای کمک به رئیس جمهور است. ما هیات نظارت بر قانون اساسی را به صورت غیر رسمی کنار خود داریم و دکتر مهرپور، محقق داماد و افتخار جهرمی فعالیت غیر رسمی کنار ما دارند.

 

 

 
کد خبر: 65599

وب گردی

وب گردی