نتایج مقدماتی خبر از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می دهد

میزان حمایت از حامیان برگزیت براساس این نتایج 51.7 درصد و موافقان ادامه حضور در اتحادیه اروپا 48.3درصد بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،با شمارش بخش عمده آرا مشخص شده است رای دهندگان بریتانیایی به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای داده اند. 48 درصد رای دهندگان به ادامه عضویت و 52 درصد به خروج از اتحادیه رای داده‌اند.
شعبه‌های اخذ رأی در سراسر بریتانیا( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) کار رأی‌گیری در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را در ساعت 7 بامداد به ‌وقت محلی شروع و تا ساعت 22 پنجشنبه، پایان دادند.
نتایج شمارش آرای 340 حوزه از 382 حوزه انتخابیه مؤید آن است که موافقان برگزیت 14 میلیون و 989 هزار و 376 رأی و مخالفان برگزیت 13 ‌میلیون و 998 هزار و 21 رأی آورده‌اند.
میزان حمایت از حامیان برگزیت براساس این نتایج 51.7 درصد و موافقان ادامه حضور در اتحادیه اروپا 48.3درصد بوده است.
با توجه به فاصله نسبتا قابل توجه میزان آرای حامیان برگزیت با حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، احتمال پیروزی آنها تقریبا قطعی به نظر می رسد.
در حال حاضر تمام نگاه ها به نتایج همه پرسی در شهر لندن و منچستر است.
طبق آمار منتشرشده، بیش از 46 میلیون نفر برای شرکت در همه‌پرسی عضویت در اتحادیه اروپا ثبت‌نام کرده‌ بودند که در نوع خود، یک رکورد محسوب می‌شود.
اما با توجه به مشارکت مردم در این همه پرسی که براساس برآوردها در حدود 70 درصد است طرفداران و مخالفان ادامه حضور در اتحادیه اروپا برای پیروزی نیازمند 16 میلیون و 800 هزار رای داشتند.

کد خبر: 656032

وب گردی

وب گردی