اولاند: خروج انگلیس آزمایشی سخت برای اروپا است

'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه در پی اعلام نتایج همه پرسی انگلیس مبنی بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا، آن را 'آزمایشی سخت' برای اروپا خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز جمعه با انتشار این خبر گزارش داد :رئیس جهوری فرانسه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را از منظر پیامدهای اقتصادی و مالی ، آزمایشی سخت برای اروپا دانست.
اولاند درنطق خود که در واکنش به نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت گرفت، گفت: 'رای انگلیسی ها آزمایشی سخت را برای اروپایی ها دارد، که باید در پاسخ به خطرات مالی و اقتصادی آن، اتحاد و یکپارچگی نشان دهیم.'
رئیس جمهوری فرانسه دربخش دیگری از سخنان خود گفت که خواستار نشست شورای اروپا برای روز سه شنبه آینده شد.
اولاند افزود روز دوشنبه آینده راهی 'برلین' خواهد شد تا با 'انگلا مرکل' صدر اعظم آلمان و 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا در این زمینه مذاکره کنند.
رئیس جمهوری فرانسه افزود: اروپا تنها یک بازار بزرگ نیست بلکه یک پروژه بزرگ است.
اولاند بر تغییرات بنیادین در انگلیس تا خروج از اتحادیه اروپا و اقدامات لازم برای تضمین موجودیت اتحادیه پس از این رخداد تاریخی اشاره کرد.
رئیس جمهوری فرانسه در ادامه گفت که تاریخ دراین باره به قضاوت خواهد نشست.
به گزارش ایرنا، در همه پرسی روز گذشته (پنجشنبه) درمورد خروج ویا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا با 51.89 درصد آرا رای به خروج آن دادند، این در حالی بودکه 48.11 انگلیسی ها رای به ماندن در اتحادیه اروپا دادند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در واکنش به رای اکثریت مردم کشورش در همه پرسی تاریخی روز پنجشنبه گذشته به برگزیت گفت که استعفا خواهد کرد.
303300

کد خبر: 656150

وب گردی

وب گردی