محسنی اژه ای :با کمبود قاضی مواجه هستیم /گردش 15 میلیون پرونده در قوه قضاییه/ جذب حداقل 4 هزار قاضی

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: تقارن این هفته با شبهای قدر و روز های ماه رمضان فرصت تفکر بیشتری را به ما می دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران معاون اول قوه قضاییه گفت: ما امروز با کمبود قاضی مواجه هستیم در حالی که 15 میلیون پرونده در حال گردش داریم.

اژه ای افزود: ماه مبارک رمضان که بالا ترین تفضل خدا به ما است که با تفضل و عنایت فراوان در اختیار ما قرار داده تا خود را بسازیم و به گذشته و آینده خود برسیم و آینده ای مبنتی بر حق جویی بنا بگذاریم وچه احسانی بالاتری از اینکه خدا در این ماه خواب را عبادت، نفس ها را تسبیح و دعا ها را مقبول و در شب قدر فضیلتی بالاتر از هزار شب قرار داده است واگر بتوانیم این شب ها را درک کنیم به سعادت دست پیدا کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: به مناسبت شهادت معمار قوه قضاییه شهید آیت الله بهشتی این هفته به نام هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است و آن را گرامی می داریم .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: همان طور که می دانید در تیر ماه سال 1360 اتفاقی در کشور رخ داد که نقطه عطف تاریخ و برگ زرینی در فرهنگ ایثار و شهادت بود، برگ زرینی از این نظر شهادت و ریختن خون شهدا چه اثار برزگی بر جای می گذار که چه بسا اگراین فرد زنده بود با همه تلاش هایش نمی توانست به همه آثاری که خونش در راه خدا ریخته شد انجام بدهد به آنها دسترسی پیدا کند و خودش به آن مقام در نزد پرودگار برسد وآثار شهادت او هم تا سالیان طولانی جوشان و فعال زنده بماندو اثر بخش باشد.

او افزود: از سوی دیگرخون شهدای ما و همه شهدای انقلاب در عرصه های مختلف چه در عرصه جنگ و چه در جریان های تروریستی که منجر به شهادت دانشمندان، علما و اقشار مختلف جامعه شد این جنایتی که جنایتکاران به وجود آوردند دست مدعیان دروغین مدافع حقوق بشر را رو کرد و با ریخته شدن خون مظلومان بساط آنها را در هم نوردید.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه استکبار جهانی ودر راس آن آمریکای جنایت کار از قبل از انقلاب تا امروز چه جنایتی را در ایران اسلامی مرتب شده است گفت:در طول این 37 سال هر جنایتی که توسط تروریست ها،آدم کش ها ، ضد انقلاب ها رخ داد به نحوی امریکا در آنها شریک بوده وباید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت : در سال 60 و بعد از آن همه جنایت هایی که توسط منافقین و تروریست ها انجام صورت گرفته است تا به امروز همه مورد حمایت شیطان بزرگ امریکا هستند و اگر نبود خون این مظلومان چه بسا که چهره این متظاهرین به اسلام و چهره کسانی که خود را انقلابی دو آتشه می دانستند و چره کسانی که پشت سر این منافقان قرار گرفته بودند وآنها را از لحاظ اطلاعاتی ، مادی وتجهیزات تروریستی حمایت می کردند هیچ وقت روشن نمی شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت : امریکا به هزاران جنایت دست زده است که یکی از آنها شهادت هزاران جوان عزیز این خاک و آب است منافقین و سایر گروهک های ضد انقلاب تحت الحمایه امریکا بزرگانی چون آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران او را فقط در یک اقدام تروریست از دست ما گرفت.

او تاکید کرد: افرادی امروز سعی می‌کنند جنایت‌های آمریکا را کمرنگ کنند و اجازه ندهند نسل جوان با این جنایت‌ها آشنا شود، آیا این خیانت به انقلاب نیست؟ اگر آمریکا از جنایت‌هایش دست برداشته بود یک چیزی اما آمریکا امروز کینه توز تر از گذشته شده و بیش از قبل علیه نظام کار می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه با باین اینکه ‌ آمریکا باید بداند که اگر بخواهد با تغییر روش‌ها مردم را فریب دهد،‌ مردم هشیار هستند گفت: جوانان ما نه از بلندگوهای شیطان بزرگ و نه از ایادی او در داخل حرف شنوی نخواهند داشت و این ملت چنان دندان آمریکا را می شکنند که برای همیشه پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: مفتخریم که قوه قضاییه از ابتدای انقلاب تا به امروز از جمله ارگان‌ها و دستگاه‌هایی بوده که در صف اول مبارزه با استکبار، تروریست‌ها و هرگونه فساد مالی، اخلاقی، امنیتی و فرهنگی بوده و توانسته تمام مفسدین و مستکبران را که سعی می‌کردند نظم کشور را بر هم زنند و در زمان فتنه در سال 88 می‌خواستند از طریق عوامل غافل یا مزدورشان نظم جامعه را به هم بزنند، با کمک مردم به مجازات و سزای عمل‌شان برساند.

او افزود: قوه قضاییه سعی کرده با تمام کمبودها و مشکلاتی که داشته در مقابل تمام تهدیدها، تطمیع‌ها و فریب‌کاری ها به هیچ وجه از آنچه که نظام و اسلام و قانون اساسی بر عهده اش گذاشته کوتاه نیاید ما دستگاه قضایی در نقطه مطلوب نیست اما با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات یک کار بسیار حجیم، سنگین و سخت بر دوش همکاران در دستگاه قضایی است و اگر لطف خدا و همت والای کارگزاران در این دستگاه نبود حقیقتاً از پا در می‌آمدند.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: ما امروز با کمبود قاضی مواجه هستیم در حالی که 15 میلیون پرونده در حال گردش داریم، ولی ورودی ما در سال 15 میلیون نیست بلکه ورودی ما 6 میلیون یا کمتر است اما این پرونده‌ها که به دادسرا و دادگاه وارد می‌شوند تا مراحل نهایی را طی کنند، حدود 15 میلیون پرونده است که قضات ما باید رسیدگی کنند. آنوقت چگونه می‌شود انتظار سرعت و دقت لازم را داشته باشیم؟ به همین جهت از مجلس و دولت می‌خواهیم با جذب 4 هزار قاضی در برنامه ششم موافقت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: با وجود تمام مشکلات تلاش‌مان این بوده تا حداکثر خدمت رسانی را به مردم داشته باشیم و رضایتمندی مردم را بیشتر کنیم، مقام معظم رهبری بیشترین کمک را از لحاظ مادی و معنوی در طول سال‌های گذشته به قوه قضاییه داشته‌اند و امیدواریم این عنایت‌شان مستمر باشد.

او در پایان گفت: به شما قول می‌دهم تا پای جان و آخرین نفس‌مان با همه کمی‌ها و کاستیها در برابر تمام مفسدین اخلاقی و اقتصادی بایستیم و با کمک مردم دست همه این مفسدین را کوتاه کنیم، ما از فشارهای داخلی و خارجی هراسی نخواهیم داشت.

105105

کد خبر: 656162

وب گردی

وب گردی