فلاحت پیشه: ایران سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را در سازمان ملل مطرح کند/ آل خلیفه دست به اقدامات انتحاری می زند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم معتقد است که جمهوری اسلامی ایران باید موضع سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اقدام دولت بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور اظهار کرد: برخی از کشورهای عربی با استفاده از پولی که در اختیار دارند و همچنین توان لابی گری شان برای خود مصونیت ایجاد کرده اند و به همین دلیل شاهد اتفاقات نادری در تحولات منطقه هستیم که یکی از این اتفاقات سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه است.

وی افزود: این سلب تابعیت خلاف منشور ملل متحد، کنوانسیون های بین المللی و حقوق کنسولی است اما متاسفانه این اقدامات از سوی این کشورها صورت می گیرد اما از هر نظر این قضیه محکوم است.

این عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: من معتقدم که جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید این موضوع را مطرح کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برخوردهای سرکوبگرانه و انتحاری آل خلیفه با مخالفان به همان میزانی که موجب وحدت دموکراسی‌خواهان شده باعث تفرقه میان مقامات بحرینی خواهد شد

وی خاطرنشان کرد:رهبران دموکراسی‌خواه بحرین خواسته‌ای به غیر از خواسته بحق مردم را مطرح نمی‌کنند،آنها به دنبال یک نظام دموکراتیک هستند و چون زیر بار نرفته‌اند مورد هجمه دولت قرار گرفته و به هر نحوی صدای شان خاموش می شود.

204/201

کد خبر: 656197

وب گردی

وب گردی