اوباما و کامرون در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رایزنی کردند

باراک اوباما و دیوید کامرون در یک تماس تلفنی درباره تصمیم انگلیس در خصوص خروج از اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در یک تماس تلفنی درباره تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، بحث و گفتگو کردند.

پایگاه اینترنتی کاخ سفید با انتشار متن این تماس تلفنی نوشت: باراک اوباما در تماس تلفنی با دیوید کامرون، درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صحبت کرد.
دو طرف در این تماس تلفنی درباره پیامدهای همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کردند.
در این همه پرسی اکثریت مردم انگلیس علاقه مندی خود را به خروج از اتحادیه اروپا اعلام کردند.
رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی به نخست وزیر انگلیس اطمینان داد که با وجود نتیجه ای که در همه پرسی بدست آمده است، روابط خاص بین آمریکا و انگلیس در کنار عضویت انگلیس در ناتو، همچنان سنگ بنای محکم سیاست خارجی، امنیتی و اقتصادی آمریکا خواهد بود.
رئیس جمهور آمریکا همچنین از استعفای کامرون در پی اعلام نتیجه همه پرسی، اظهار تاسف کرد و گفت نخست وزیر انگلیسی دوست و شریکی مورد اعتماد برای او است.
اوباما همچنین اعلام داشت که اتحادیه اروپا که برای ترویج ثبات، تحریک رشد اقتصادی و تقویت و گسترش ارزش های دمکراتیک تلاش های زیادی کرده است و همچنان شریکی مهم و ضروری برای آمریکا است.
رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس ابراز اطمینان کردند که انگلیس و اتحادیه اروپا درباره مسیری ثمربخش برای ادامه کار ، سرمایه گذاری و تجارت ، مذاکره خواهند کرد.
302302
کد خبر: 656210

وب گردی

وب گردی