در  ۳۵.۳درصد ازدواج ها و ۳۱.۲درصد طلاق ها زوجین تحصیلات برابر دارند/ بیشترین ازدواج در دیپلمه ها

مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اعلام اینکه در ۳۵.۳درصد ازدواج ها و ۳۱.۲درصد طلاق ها زوجین تحصیلات برابر دارندگفت: بیشترین ازدواج های انجام شده مربوط به دیپلمه ها است.

علی اکبر محزون در مورد تحصیلات مردان در ازدواج هایی که در سال گذشته انجام شده، گفت: در سال گذشته بیشترین آمار ازدواج ها مربوط به مردان دارای تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی با ۲۷.۴ درصد بوده است که بعد از آن نیز مردان دارای تحصیلات لیسانس با ۱۳ درصد و دارای تحصیلات راهنمایی با ۱۱.۹ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

او افزود: بر اساس آمارهای موجود، مردان دارای تحصیلات دیپلم و کمتر ۵۲.۸ درصد ازدواج ها را شامل شده اند و در ۲۱.۷ درصد ازدواج های به ثبت رسیده نیز مردان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند.

محزون همچنین به تحصیلات زنان نیز در ازدواج ها اشاره کرد و گفت: در ۵۲.۳ درصد ازدواج های انجام شده در سال گذشته زنان دارای تحصیلات دیپلم و کمتر از آن بودند و در ۲۱.۸ درصد نیز از تحصیلات دانشگاهی برخوردار بوده اند.

او گفت: بر همین اساس ۲۴.۵ درصد زنان دارای تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی، ۱۴.۶ درصد تحصیلات لیسانس و ۱۰.۹ درصد نیز دارای تحصیلات راهنمایی بودند که در آمارهای ازدواج در سال گذشته به ثبت رسیده اند.

مدیرکل دفتر اطلاعات ، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال به تحلیل جدیدی که در خصوص ترکیب تحصیلی زوجین در ازدواج ها انجام شده اشاره کرد و افزود: بر اساس تحلیل های انجام شده مشخص شد که در کل ازدواج های سال ۹۴، ۳۵.۳ درصد زوجین در مقاطع مختلف، تحصیلات برابر داشتند.

او با اشاره به اینکه تقریباً در یکی از هر ۵ ازدواج، تحصیلات زوجه بیشتر از زوج بوده است، افزود: همچنین در ۲۳.۲ درصد ازدواج های انجام شده، تحصیلات زوج بیشتر از زوجه بوده و در ۱۹.۷ درصد ازدواج ها نیز تحصیلات زنان بیشتر از مردان بوده است و همانطور که اشاره شد، در مجموع بیشتر زوجین دارای تحصیلات برابر بوده اند.

محزون ادامه داد: در مقاطع دیپلم و زیر دیپلم نیز در ۲۶.۷ درصد از ازدواج ها، تحصیلات زوجین برابر بوده و در ۲۰.۶ درصد تحصیلات زوج بیشتر از زوجه و در ۱۶.۹ درصد ازدواج ها نیز تحصیلات زنان بیشتر از مردان به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار سازمان ثبت احوال به ازدواج هایی که با تحصیلات دانشگاهی انجام شده است، اشاره کرد و گفت: ۸.۶ درصد کل ازدواج های به ثبت رسیده زوجین هر دو تحصیلات دانشگاهی و برابر دارند و در ۲.۶ درصد تحصیلات دانشگاهی زوج بیشتر از زوجه و در ۲.۸ درصد ازدواج ها نیز تحصیلات دانشگاهی خانمها بیشتر از مردان بوده است.

او گفت: آمار اخیر را می توان اینگونه تحلیل کرد که تعداد زنان ورودی به دانشگاه ها طی سال‌های اخیر بیشتر از مردان بوده است، اما همچنان زوجین دارای تحصیلات دانشگاهی در ازدواج گرایش بیشتری به تحصیلات برابر داشته اند.

محزون بدون اشاره به رقم کلی آمار طلاق، به ترکیب تحصیلی زوجین در طلاق نیز اشاره کرد و افزود: در ۳۱.۲ درصد کل طلاق هایی که در سال گذشته به ثبت رسیده، تحصیلات زوجین برابر بوده است و در ۱۸.۷ درصد تحصیلات زوجه بیشتر از زوج و در ۱۴.۶ درصد نیز تحصیلات مردان بیشتر از زنان بوده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار سازمان ثبت احوال در مورد آمار طلاق زوجین با تحصیلات دیپلم و کمتر نیز گفت: در ۲۸.۱ درصد طلاق ها، تحصیلات زوجین برابر بوده و در ۱۷.۵ درصد تحصیلات زن بیشتر از مرد و در ۱۳.۴ درصد نیز تحصیلات مردان بیشتر از زنان بوده است.

او در خصوص طلاق افراد با تحصیلات دانشگاهی نیز گفت: در ۳.۱ درصد طلاق های به ثبت رسیده زوجین دارای تحصیلات دانشگاهی برابر بودند و در ۱.۲ درصد نیز تحصیلات دانشگاهی زوجه بیشتر از زوج و همین درصد نیز تحصیلات دانشگاهی مردان بیشتر از زنان بوده است.

20103

کد خبر: 656228

وب گردی

وب گردی