الزام بیمارستان ها به ارجاع پرونده کودکان معتاد و کودک‌آزاری به بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تسریع مداخلات اورژانس اجتماعی درباره موارد کودک آزاری، به ویژه کودکان و نوزادان معتاد و یا مشکوک به اعتیاد در بیمارستانها، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از از ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید گفت:طی ابلاغیه ای رسمی، بهزیستی تمامی استانهای کشور مکلف به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی استانهای مربوطه شدند.

او در این باره گفت: در تمامی این تفاهم نامه‌ها مسئله ارجاع پرونده کلیه کودکان و نوزادان معتاد و یا مشکوک به اعتیاد و یا حتی آن دسته از کودکان و نوزادانی که دارای والدین معتاد هستند، توسط بیمارستان ها به اورژانس اجتماعی، مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: پس از آن، همکاران ما در اورژانس اجتماعی مکلف هستند در اسرع وقت در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و فرآیند مددکاری را آغاز کنند تا در صورت نیاز سایر اقدامات بعدی نیز انجام شود.

فرید در ادامه افزود: طی رایزنی با مسئولین وزارت بهداشت،مسئولین این وزارت خانه نیز به طور جداگانه ابلاغیه ای را جهت همکاری هرچه بیشتر بیمارستان های سراسر کشور با اورژانس اجتماعی،صادر خواهند کرد.

او ادامه داد: در چنین شرایطی به محض ورود نوزادان و کودکان معتاد و یا مشکوک به اعتیاد به بیمارستان ها در کوتاه ترین زمان ممکن و پیش از پایان فرآیند درمان ، مداخلات اورژانس اجتماعی آغاز خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن تاکید برآنکه فرآیند مددکاری باید از بدو ورود موارد کودک آزاری به ویژه اعتیاد در بیمارستان ها آغاز شود گفت: بر این اساس دیگر بهزیستی منتظر نخواهد ماند تا فرآیند درمان در بیمارستانها پایان یافته و سپس اقدامات خود را آغاز کند؛ بلکه این مداخلات از همان ابتدا شروع خواهد شد.

20106

کد خبر: 656276

وب گردی

وب گردی