کمیته تخصصی بررسی تخلفات پژوهشی در دانشگاه علم و صنعت تشکیل شد

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: ما توانستیم کمیته تخصصی تخلفات پژوهشی را برای بررسی متخلفان پژوهشی در مقاله نویسی تشکیل دادیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، تورج محمدی در خصوص کمیته تخصصی بررسی تخلفات پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: آیین نامه تشکیل این کمیته در سال ۹۳ به دانشگاه ها ابلاغ شد به همین ترتیب تصمیم به تشکیل کمیته تخصصی بررسی تخلفات پژوهشی در این دانشگاه گرفتیم.

او گفت: این کمیته تخصصی به عنوان نهادی که به سیاست گذاری و فرهنگ سازی در دانشگاه می پردازد تشکیل شده است.

محمدی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد تخلفاتی در حوزه پژوهش در کشور بوده ایم، گفت: در این کمیته بر طبق آیین نامه ها با متخلفان پژوهشی دانشگاه برخورد می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه خیلی از دانشگاهها هنوز این کمیته را تشکیل نداده اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از دانشگاههای برتر کشور، هنوز کمیته تخصصی بررسی تخلفات پژوهشی را در دانشگاهشان تشکیل نداده اند و بر اساس قانون باید هر چه سریعتر نسبت به تشکیل آن اقدام کنند.

او گفت: در این کمیته، تخلفات مقاله نویسی و دستورالعمل های پژوهش مشخص است و بر اساس آن، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که خارج از عرف اخلاق علمی نسبت به انتشار دستاوردهای علمی اقدام کنند مورد بررسی قرار می گیرند.

او با اشاره به موارد تخلفی این دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: در حال حاضر تنها دو مورد تخلف گزارش شده که اکنون توسط کارشناسان در حال بررسی است.

محمدی افزود: در شورایی که تشکیل شده تخلف پژوهشی بررسی می شود و در صورتیکه تخلف محرز شود به کمیته های مربوط به خود ارجاع داده می شوند چرا که تصمیم گیری و در نظر گرفتن تنبیهات بر عهده آنهاست؛ این شورا فقط تخلفات پژوهشی را بررسی می کند و گزارش می دهد.

20104

کد خبر: 656289

وب گردی

وب گردی