برنامه دانشگاه شهید بهشتی برای تاسیس شعبه در کشورهای منطقه

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تصمیم این دانشگاه برای تاسیس شعبه در یکی از کشورهای منطقه خبر داد و افزود: هدف از راه‌اندازی شعبه در کشورهای خارجی، تسهیل ورود دانشجویان غیر ایرانی به نظام آموزش عالی کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در سطح منطقه یکی از اهداف اصلی دانشگاه شهید بهشتی است، افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی در سطح منطقه صورت می‌گیرد، تبادل دانشجو است.در حال حاضر تعدادی دانشجو از کشور عمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال گذراندن دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه شهید بهشتی هستند. همچنین چندی پیش دانشگاه دانشجویان مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات عرب از دانشگاه شهید بهشتی به کشور عمان اعزام شده بودند.

او افزود: این نحو تعاملات با دانشگاه‌های کشورهای لبنان، عراق و... نیز برقرار است.در واقع برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای دانشجویان به صورت دو سویه به صورت جدی در دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌ها و مقاطع مختلف حال پیگیری است.با وجود اینکه برای این تبادلات محدودیت مقطع و رشته وجود ندارد اما اولویت دانشگاه مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به گسترش تعاملات بین‌المللی با کشورهای غربی نیز اظهار کرد: ارتباطات بین‌المللی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های کشورهای غربی از سال‌ها قبل وجود داشته و همچنان ادامه دارد.هدف دانشگاه شهید بهشتی از تعاملات بین‌المللی با کشورهای غربی ارتباط دو سویه همراه با احترام متقابل است.

طهرانچی به این پرسش که آیا دانشگاه شهید بهشتی قصد راه اندازی شعبه در کشورهای خارجی را دارد یا خیر،پاسخ داد: دانشگاه شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌هایی بود که در کشور امارات شعبه داشت، اما باید گفت مفهوم شعبه این نیست که مرکزی را خارج از کشور داشته باشیم که "دانشجویان ایرانی" از طریق آن مرکز در کشورهای دیگر وارد نظام آموزش عالی ایران شوند.بلکه منظور از ایجاد شعبه در کشورهای دیگر این است که شعبه‌ای را در یک کشور خارجی تاسیس کنیم تا "دانشجویان خارجی" از طریق آن مرکز وارد نظام آموزش عالی ایران شوند.دانشگاه شهید بهشتی نیز در حال حاضر در حال بررسی کشورهای منطقه است تا پس از یافتن سرمایه‌گذار و حامی مناسب شعبه‌ای را در یکی از این کشورها راه اندازی کند.

20104

کد خبر: 656330

وب گردی

وب گردی