سرانجام طرح جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی تحقق یافت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است طرح جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی بعد از محدودیت تولید موتورهای بنزینی پیشرفت چشمگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص روند کند جایگزینی موتورسیکلت های برقی با بنزینی و ورود خودروهای هیبریدی گفت: کندی جابجایی خودروهای آلاینده با تکنولوژی قدیم با خودروهای پاک امری طبیعی است. همیشه در برابر هر تغییری مقاومت ها و دل نگرانی هایی وجود دارد و ما این انتظار را همیشه داریم که افکار عمومی به سرعت از پیشنهاد یک حمل و نقل متفاوت مانند خودروی هیبریدی یا موتورسیکلت برقی استقبال نکند.

او ادامه داد: در حال حاضر موضوع ورود خودروهای پاک به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و جای خود را در میان شهروندان باز کرده است. در این زمینه مصوبات قانونی نیز اخذ شده است. از دو سال قبل موضوع ورود خودروهای هیبریدی را پیگیری کرده و در حال حاضر عوارض گمرک آن نزدیک به صفر (۴ درصد) است که این تشویقی برای خریداران خودروهای پاک و برقی محسوب می شود. همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون کلانشهرها در دولت، از اول مهرماه تولید موتورسیکلت های بنزینی متوقف می شود که می تواند زمینه ساز اقبال مردم به موتورسیکلت های برقی باشد. دراین مدت مدیریت شهری پیگیری های حقوقی خود را انجام داده است. تولید کنندگان موتورسیکلت های برقی نیز باید با یک اراده جدی پیش به سوی بومی سازی این تکنولوژی بروند.

معاون شهردار تهران گفت : در حال حاضر ما شاهد تولید باتری لیتیومی موتورسیکلت های برقی هستیم. این گام های موثری برای جایگزینی موتورسیکلت های برقی است که امیدواریم در سال ۹۵ شاهد خیز چشمگیر استفاده از موتورسیکلت های برقی باشیم. ما باید راه را برای کسانی که می خواهند از تکنولوژی های قدیمی که مخرب محیط زیست است ببندیم که این مصوبه اخیر دولت راه را برای تولید کنندگان موتورسیکلت های بنزینی بسته است. خوشبختانه خودروهای هیبریدی در میان خودروهای وارداتی دیده می شود. امیدواریم ادامه سیاست های تشویقی سبب شود سهم خودروهای هیبریدی در شهر تهران افزایش پیدا کند.

20103

کد خبر: 656335

وب گردی

وب گردی